Największe przychody z reklam w trzech pierwszych kwartałach br.miał Polsat, który zarobił już w 2008 roku 1,91 mld złotych.Liderem wśród kanałów tematycznych był AXN. Z kolei biorąc po uwagędynamikę, największy wzrost odnotowała TV Puls, a największy spadek- Tele5.
Wpływy z reklam Polsatu w trzech kwartałach br. wyniosły 1,91mld zł i były o 32,4 proc. wyższe niż w analogicznym okresiezeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl daneTNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nieobejmują rabatów.
Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się stacja TVN, która wmonitowanym okresie zanotowała przychody reklamowe na poziomie 1,8mld zł (o 22,3 proc. wyższe niż w trzech pierwszych kwartałach2007).
Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 974 mln zł,czyli o 12,1 proc. mniejszą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 -czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam o 16,8proc. do poziomu 634 mln zł.
Piątą lokatę zajęła TV Puls, której przychody wyniosły 184 mlnzł. Stacja ta zyskała aż 278 proc. w porównaniu do trzechpierwszych kwartałów 2007 roku, co było największym wzrostem wśródwszystkich stacji telewizyjnych w rankingu.
Liderem kanałów tematycznych była w badanym okresie telewizjaAXN, która miała wpływy na poziomie 189 mln zł, czyli o 101 proc.wyższe niż rok wcześniej. Największy spadek przychodów z reklam(wynoszący - 44,1 proc.) zanotował natomiast kanał Tele5, któryzarobił 58 mln zł.
Zobacz tabelęZobacz tabelę
Najwięcej na reklamę w trzech pierwszych kwartałach 2008 rokuprzeznaczyły firmy Unilever Polska, Procter and Gamble OperationsPolska i Polkomtel.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę