Internet2012-09-21
3

Polscy internauci częściej szukają okazji niż kupują w sieci. Odzież popularniejsza od sprzętu

Połowa polskich internautów regularnie sprawdza w sieci ofertę produktów i szuka okazji, także cenowych, natomiast 40 proc. dokonuje zakupów. Częściej niż sprzęt, książki i bilety kupowanie są ubrania i dodatki do nich.

Z sondażu AC Nielsen wynika, że co drugi Polski internauta w ostatnim miesiącu sprawdzał w sieci oferty produktowe i szukał okazji cenowych. Zakupów dokonało 40 proc. użytkowników, natomiast nieco mniej szukało informacji i porównywało ceny artykułów spożywczych.

Polscy internauci w porównaniu z innymi użytkownikami z Europy są znacznie bardziej wrażliwi na wahania cenowe. W ciągu ostatniego roku miały one znaczny wpływ na nawyki zakupowe 71 proc. Polaków, podczas gdy średnia dla Europy wynosi 51 proc.

Polscy internauci zdecydowanie najczęściej sprawdzają w sieci oferty produktowe i szukają okazji zakupowych - codziennie robi to mniej więcej jedna trzecia. Natomiast zakupów każdego dnia dokonuje 10 proc. spośród wszystkich kupujących, a 7 proc. wszystkich użytkowników recenzuje i komentuje produkty w mediach społecznościowych.

Zdecydowanie najczęściej przez Polaków w internecie kupowane są ubrania i dodatki, a nieco rzadziej - sprzęt, książki i bilety. Produkty spożywcze kupuje mniej polskich użytkowników niż przeciętnie w Europie, za to części samochodowe bądź motocyklowe - zdecydowanie więcej.

Sondaż został przeprowadzony przez AC Nielsen wśród ponad 28 tys. dorosłych internautów w 56 krajach w ramach badania Global Online Consumer Survey. Przy doborze reprezentatywnej grupy respondentów w każdym kraju wykorzystano kryteria demograficzne.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas