Po raz pierwszy produkty dostępne na polskim rynku uhonorowano tytułem 'Produkt Roku. Wybór konsumentów'
To prestiżowe logo, już od osiemnastu lat, przyznawane jest przez europejskich konsumentów debiutującym na rynku produktom FMCG. W Polsce opinie 5000 respondentów zebrała firma badawcza TNS OBOP.
Respondenci wskazywali produkt najbardziej atrakcyjny oraz ten, z którego byli najbardziej zadowoleni (spośród produktów używanych) w sześciu kategoriach. Produktami Roku zostały te nowości, które uzyskały najwyższe wskaźniki atrakcyjności i zadowolenia.
Najlepszą nowością w kategorii Słodycze okazały się wafelki Princessa Gold, produkowane przez Nestle Polska S. A, a w kategorii Serków i twarożków zwyciężyły Danonki z większą zawartością wapnia. Najskuteczniejszy - zdaniem respondentów - nowy Dietetyczny środek spożywczy to Fito Slim Forte, produkowany przez polską firmę Dagomed Pharma Sp. z o.o. Pozostali laureaci konkursu "Produkt Roku. Wybór konsumentów" to: Cillit Bang w kategorii Chemia Gospodarcza (producent: Reckitt Benckiser Poland S. A.), podpaski Libresse Classic Ultra w kategorii Środki do higieny osobistej (producent: SCA Hygiene Products Sp. z o.o.) oraz Garnier Color Naturals uznane za najlepszą nowość w kategorii Farb do włosów (producent: L`Oreal Polska Sp. z o.o.)
"Produkt roku. Wybór konsumentów" to program, który tworzą dwa zasadnicze elementy: badanie opinii konsumentów na temat nowych na rynku produktów FMCG i logo, którym producenci mogą posługiwać się w reklamach i na opakowaniach produktów uznanych w badaniu za najbardziej atrakcyjne w swojej kategorii.
To badanie nowości rynkowych prowadzone jest od 18 lat według tej samej, sprawdzonej metody w wielu krajach europejskich, m.in. we Francji, w Hiszpanii, Czechach, Wielkiej Brytanii, Portugalii i na Węgrzech. W ciągu najbliższych 2-3 lat Produkt Roku pojawi się też w pozostałych krajach europejskich. W ten sposób powstanie globalny europejski panel badawczy liczący ok. 200. 000 respondentów.
"W podręcznikach marketingu można znaleźć informację, że ok. 80 procent nowych produktów znika z rynku po 2 latach od chwili pojawienia się. Tymczasem we Francji zauważono inną prawidłowość. Badanie Store Check przeprowadzone wiosną ubiegłego roku wykazało, że 75% towarów wybranych Produktami Roku pozostaje na półkach sklepowych ponad 10 lat! Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ "Produkt Roku. Wybór Konsumentów" nie jest kolejną zabawą sms-ową, konkursem z nagrodami ani werdyktem "loży ekspertów". Jest to wielkie, niezależne badanie konsumenckie, w którym jury składające się z 5000 konsumentów decyduje, które produkty zasługują na wyróżnienie. Takiego werdyktu nie może zbagatelizować żaden producent, a konsumenci, czyli my wszyscy mamy gwarancję, że towary z logo Produkt Roku to wyroby naprawdę dobre." - powiedział Jerzy Minorczyk, dyrektor Produkt Roku Polska Sp. z o. o.
"Produkt Roku. Wybór Konsumentów nie jest kolejną zabawą sms-ową, konkursem czy werdyktem "loży ekspertów". Jest to wielkie, niezależne badanie konsumenckie, w którym jury składające z 5 000 konsumentów decyduje, które produkty zasługują na wyróżnienie. Takiego werdyktu nie można zbagatelizować." - dodał Artur Czajka, szef działu badań konsumenckich w TNS OBOP.