Reklama2011-12-05
0

Polscy reklamodawcy zwiększyli budżety - które branże najbardziej?

We wszystkich najważniejszych sektorach polskiej gospodarki przeznaczono w br. na reklamę więcej niż rok wcześniej. Najbardziej budżety marketingowe zwiększyły firmy farmaceutyczne, finansowe i telekomunikacyjne.

Z danych Kantar Media i Nielsen Audience Measurement opracowanych przez MPG wynika, że od stycznia do września br. cennikowe wydatki reklamowe polskiej branży farmaceutycznej były większe o ponad jedną piątą niż rok wcześniej, a branży finansowej -prawie o jedną piątą. Więcej niż przed rokiem przeznaczyli na reklamę marketerzy ze wszystkich siedmiu najważniejszych sektorów gospodarki.

>>> MPG: polska reklama o 4.9 / 7,4 proc. w górę, 5,45 mld zł w 3 kwartałach


W najbardziej zróżnicowany sposób media do swoich kampanii dobierali marketerzy z branży handlowej i motoryzacyjnej. Natomiast producenci żywności najmocniej postawili na promocję w jednym medium - telewizji.

>>> Więcej reklam w kanałach TVN i Polsatu, mniej w Discovery 

Stosunkowo najmniej marketerów - w stosunku do wielkości budżetów reklamowych - działa w sektorze żywności i finansów. Natomiast największe rozdrobnienie reklamodawców występuje w branży handlowej.

Na reklamę w jednym medium najczęściej - podobnie jak przed rokiem - stawiali marketerzy z sektora motoryzacji i handlu. Najrzadziej taką strategię realizowali reklamodawcy z branży żywności i finansów, przy czym promocję tylko w jednym medium wybierała również ponad połowa z nich.

Autor:tw

Więcej informacji:polscy reklamodawcy

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas