Internet2013-08-05
5

Polscy youtuberzy w lipcu: AbstrachujeTV i Prosto na czele (TOP wyświetleń i subskrypcji)

W lipcu filmiki AbstrachujeTV zanotowały 11,1 mln obejrzeń, zapewniając kanałom vlogerów 143 tys. nowych subskrypcji. Liderem pod względem liczby wyświetleń pozostaje ProstoTV, a pod względem liczby subskrypcji - Niekryty Krytyk. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z danych Socialblade opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w lipcu materiały wideo dostępne na satyrycznym vlogu AbstrachujeTV oglądano 9,25 mln razy. Twórcy kanału zamieścili 4 nowe filmiki - m.in. przewrotną wersję ostatniej reklamy Dove (przeczytaj więcej i obejrzyj ją), a w połowie czerwca opublikowali podobną przeróbkę spotu Coca-Coli.

Autorzy AbstrachujeTV - działającego od jesieni ub.r. - na początku br. uruchomili kolejne konto: AbstrachujePLUS, na którym zamieszczają filmiki pokazujące kulisy nagrywania ich materiałów. W lipcu zanotowały one 1,85 mln wyświetleń. Na tym kanale liczba obejrzeń wzrosła w lipcu o prawie połowę, natomiast na AbstrachujeTV - o 28,6 proc.

W czołowej pięćdziesiątce najpopularniejszych polskich kanałów w lipcu znaleźli się jeszcze dwaj vlogerzy satyryczni: Sylwester Wardęga (przebierający się w stroje bohaterów filmowych, m.in. Supermana i Spidermana) oraz Niekryty Krytyk (jego kanał nazywa się Macfra84), chociaż ten pierwszy najnowszy jak na razie filmik opublikował w połowie czerwca, a ten drugi w lipcu zamieścił jeden klip. Jednak wszystkie materiały Wardęgi zanotowały 4,6 mln obejrzeń (zapewniając mu 9. miejsce rankingu), a Niekrytego Krytyka - 2,21 mln (40. Pozycja).

Najwięcej wyświetleń w lipcu zanotowały materiały na koncie wytwórni hip-hopowej Prosto - 9,39 mln. Ten kanał zdecydowanie lideruje też w Polsce pod względem wszystkich dotychczasowych obejrzeń - zanotował ich 367,4 mln.

W zestawieniu jest sporo innych kanałów muzycznych - zarówno wytwórni i sklepów (Steprecords - 3.miejsce, UrbanRec - 4., MyMusic Group - 10., SP Records - 17.), jak też konkretnych wykonawców (wśród nich najpopularniejszy był w lipcu zespół Weekend, który z 4,35 mln odtworzeń zajął 13. miejsce).

W rankingu znalazło się 15 kanałów poświęconych grom komputerowym, głównie Minecraftowi. Trzy z tych kont (ThePolishPenguinpl, MagdalenaMariaMonika i MinecraftBlow) uplasowały się w drugiej piątce rankingu. Kanał Patryka „Rojo” Rojewskiego zajął 11. miejsce, a kanał Remigiusza „Rocka” Maciaszka - 24.

Wśród kanałów skierowanych dla dzieci najpopularniejsze w lipcu okazało się konto sklepu z zabawkami MegaDyskont.pl, które z 5,43 mln odtworzeń uplasowało się na 5. pozycji (zamieszczając w minionym miesiącu aż 220 filmików, zdecydowanie najwięcej z czołowych kanałów). W zestawieniu znalazło się też kilka kont z kreskówkami i bajkami.

Filmiki na kanale TVN (22. miejsce) zanotowały co prawda 3,36 mln odtworzeń, czyli 526 tys. więcej niż materiały na głównym koncie Telewizji Polskiej (28. pozycja), jednak TVP prowadzi też kanały poświęcone różnej tematyce (publicystyka, sport, rozrywka) i konkretnym programom, z których najpopularniejsze jest konto „The Voice of Poland” (41. miejsce).

Zestawienie uzupełniają lifestylowy kanał bankowo1 (37.miejsce), prowadzony przez użytkownika znanego jako Adbuster, weryfikującego prawdziwość informacji z reklam, kulinarny Kocham gotować (paei100, 43. pozycja) oraz popularnonaukowe Polimaty (45. miejsce).

Do Polski nie jest formalnie przypisany kanał Mariusza Maxa Kolonki noszący nazwę „Media2000Corp”. W lipcu dostępne na nim materiały zanotowały 2,13 mln odtworzeń (na koniec miesiąca mając ich od początku działania konta 16,27 mln), a konto zaczęło subskrybować 23,3 tys. użytkowników (łącznie na koniec lipca kanał miał 238,9 tys. subskrybentów). Kolonko zamieścił dotychczas 94 nagrania, z czego w lipcu - cztery.

>>> Mariusz Max Kolonko podbija YouTube, bo umie „sprzedać” kontrowersje (opinie)

Zobacz tabelę

 

AbstrachujeTV w lipcu zyskało 106,5 tys. subskrypcji (to wzrost o 36 proc.), a AbstrachujePLUS - 36,2 tys. (w górę o 47 proc.). Po ponad 50 tys. użytkowników zaczęło obserwować kanały StepRecords, UrbanRec i Sylwestra Wardęgi, a od 40 do 45 tys. - cztery kanały o grach.

Ogółem 15 z 25 kont w tym rankingu dotyczy gier. Nie ma natomiast żadnych kanałów telewizyjnych ani dla dzieci, za to znalazły się dwa kanały popularnonaukowe: Polimaty (19. miejsce) i SciTeraz (24.).

TOP 75 polskich kanałów z największą liczbą wszystkich dotychczasowych obejrzeń filmików znajduje się na kolejnej podstronie.

Zobacz tabelę

 

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas