W listopadzie ub.r. ARBOinteractive było największą siecią reklamową w polskim internecie. Liderujące wcześniej w tym zestawieniu Google spadło na drugie miejsce.
Serwisy Grupy ARBOinteractive w listopadzie ub.r. odwiedziło prawie 17 mln użytkowników, zapewniając im zasięg wynoszący niecałe 93 proc. Dzięki temu ARBOinteractive wyprzedziło Google, stając się największą siecią reklamową w polskim internecie. Google straciło pozycję lidera po raz pierwszy od października 2007 roku.
Ten wzrost zasięgu ARBOinteractive wynika przede wszystkim z przejęcia przez tę sieć sprzedaży reklam w serwisach z Grupy Pino.pl, które odwiedza miesięcznie ok. miliona użytkowników (więcej na ten temat).
Zobacz tabelę
Jeszcze w czerwcu ub.r. to Google oferowało reklamodawcom największy zasięg w polskim internecie (zobacz całe zestawienie z tego okresu). Jednak w ciągu pięciu miesięcy serwisy giganta z Mountain View zyskały ok. 500 tys. użytkowników w naszym kraju, podczas gdy witryny Grupy ARBOinteractive – ok. 900 tys.
Z czołówki internetowych sieci reklamowych wypadł Ad.net, należący do będącej w stanie upadłości Internet Group (więcej o tej firmie). Pod koniec roku z Ad.netu odeszli zarządzający nim Maciej Mincer i Maciej Musioł, którzy objęli kierownictwo w nowej sieci reklamowej – Evolution Media Net (więcej o niej).