Badania2007-11-12
0

Polska ma coraz lepszą markę

Polska wchodzi do elity krajów, które mogą się poszczycić najlepsząmarką - wynika z Country Brand Index 2007, przeprowadzonego przezmiędzynarodową firmę konsultingową FutureBrand i agencję publicrelations Weber Shandwick.

Wśród 54 notowanych krajów świata znaleźliśmy się na 8 miejscu wkategorii "Wschodząca gwiazda". Najlepsza markę na świeciezachowała Australia, a za nią znalazły się Stany Zjednoczone iWielka Brytania. Spośród krajów naszego regionu Europy ponownieuznanie w oczach specjalistów znalazły Węgry i Czechy zajmująceodpowiednio 2 i 3 miejsce w kategorii "Warte poniesionychwydatków". Po raz pierwszy i to od razu w trzech kategoriachznalazła się Rosja: 9 - "Wschodząca gwiazda", 8 - "Kultura isztuka", 7 - "Historia". Jednak najlepsze oceny w naszym regioniezdobyła Chorwacja - numer jeden w kategorii "Wschodzącagwiazda".

"Wschodzące gwiazdy" to kraje, które w ciągu najbliższych 5 latmają szansę stać się jednym z głównych kierunków wyprawturystycznych. Oprócz Chorwacji, Polski i Rosji w pierwszejdziesiątce znalazły się: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba,Islandia i Argentyna. W rankingu Country Brand Index 2007 kraje sązestawiane w 22 kategoriach, na podstawie których tworzy się listękrajów posiadających najlepszą markę. Polska znalazła się w tymzestawieniu po raz pierwszy. Badanie jest prowadzone trzeci rok zrzędu.

W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników,turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa zcałego świata.

"Silna marka kraju pomaga w ugruntowaniu jego pozycji w każdymsektorze" - mówi Rina Plapler, Dyrektor Zarządzający FutureBrand."W tegorocznym CBI dokładnie pokazaliśmy w jaki sposób kraje sąpostrzegane jako marki".

Kraje o najlepszej marce, 2007 CBI

Zobacz tabelę


Tegoroczny raport CBI porusza szeroki wachlarz tematów istotnychdla podróżników i turystów - od marki kraju najbardziejzorientowanego na ochronę środowiska (Szwecja), do kraju w którymnajchętniej prowadziliby działalność biznesową (USA).

"Reputacja marki kraju sama w sobie jest jej silną walutą.Wpływa ona na finansowe i biznesowe inwestycje, zrównoważony rozwójoraz dodatkowo wspiera sektor prywatny i detaliczny" - wyjaśniaRene A. Mack, szef globalnego działu Tavel&Lifestyle w WeberShandwick. "Odwiedzający kraj są najlepszą reklamą dla markikażdego kraju. Importują oni wszystkie doświadczenia zdobyte wdanym kraju bezpośrednio do swoich domów, biur i społeczności, wktórych żyją. Ponadto, dokonują tego w najbardziej przekonującysposób, poprzez marketing szeptany - word of mouth"

Kraje najlepsze w poszczególnych kategoriach: 2007 CountryBrand Index

Zobacz tabelę

Metodologia
FutureBrand opracowało trzypoziomowy system ewaluacji służący doprzygotowania rankingu marek krajów. Ranking obejmuje światowebadanie ilościowe, opinie ekspertów i odnośniki do odpowiednichstatystyk dotyczących aktywów marek, ich rozwoju i ekspansji.Wynikiem tego jest unikalny system ewaluacji, będący podstawąrankingów. Ponad 2,600 respondentów z siedmiu krajów wzięło udziałw badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględnionokobiety i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują(odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcejniż raz w roku). W badaniu wzięło udział ponad 50 międzynarodowychekspertów i profesjonalistów z sektora turystycznego, pisarzy,wydawców oraz analityków. W celu zapewnienia reprezentatywnego orazzróżnicowanego wyniku, eksperci pochodzą z różnychregionów.

Autor:pr

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas