Prasa2007-09-26
0

'Polska' tytułem dziennika Polskapresse!

Koniec spekulacji dotyczących tytułu nowego ogólnopolskiegodziennika Polskapresse. Będzie on brzmiał: 'Polska'. Na winiecienowej gazety znajdzie się również logo 'The Times', partneradziennika. 'Polska' pojawi się w całym kraju już w październiku.

W sześciu regionach, gdzie Polskapresse posiada już dziennikiregionalne, ich tytuły zostaną zachowane. "Dziennik Bałtycki","Dziennik Łódzki", "Dziennik Zachodni", "Gazeta Krakowska", "GłosWielkopolski" i "Gazeta Wrocławska" zostaną jednak wzmocnione nowąmarką. W pozostałych regionach na bazie dziennika "Polska"wydawnictwo stworzy nowe gazety.

- "Polska" będzie gazetą wyrazistą, mającą swoje zdanie,nowoczesną, a jednocześnie bliską spraw czytelników oraz szanującątradycje i wartości naszych małych ojczyzn. Wiemy, że właśnie nataką gazetę czytelnicy czekają - mówi Paweł Fąfara, redaktornaczelny nowego dziennika.

Grupa Wydawnicza Polskapresse jest na etapie ostatecznychprzygotowań do uruchomienia dziennik "Polska", które nastąpi wpaździerniku, jeszcze przed wyborami. Przewidywana cena dziennikato 1,50 zł.

W połowie października ruszy kampania reklamowa. Polskapressemoże wydać na nią nawet 100 mln zł. Strategią i kreacją kampaniizajmie się agencja Young & Rubicam Brands, zaś planowaniem izakupem mediów - Mediaedge:CIA.

Polskapresse liczy na to, że średnia sprzedaż dziennika wyniesienawet 800 tys. egzemplarzy. Ważniejsze jest jednak uzyskaniepozycji lidera rynku, co gwarantuje już przekroczenie 520 tys.egzemplarzy.

Jak wynika z zapowiedzi wydawcy, "Polska" ma być także gazetąspołecznościową wykorzystującą m.in. fenomen blogów. Nie wiadomojednak, w jakim stopniu czytelnicy będą mogli uczestniczyć wtworzeniu zawartości nowego tytułu. Dziennik będzie natomiastwspółpracował z portalem internetowym wiadomosci24.pl.

Redakcja nowej gazety mieści się w Warszawie przy ul.Domaniewskiej. Zespół pracujący nad "Polską" liczy ponad 100osób.

Opinia eksperta
- Moje pierwsze skojarzenie wiąże się z ustawą o języku polskim.Nie wiem, czy ten tytuł spełnia jej wymagania. Takie pisma jak"Newsweek", czy "Playboy" są mutacjami swoich zachodnichodpowiedników. A przecież tym razem produkt robiony jestsamodzielnie. Dlatego trochę mnie dziwi taki tytuł - zauważa wrozmowie z portalem Gazeta.pl prof. Maciej Mrozowski, medioznawca zUniwersytetu Warszawskiego. - Oryginalny "The Times" jest tytułemprestiżowym, ale trafia do pewnej określonej grupy czytelników. Niewiem, czy w Polsce pojawi się snobizm, który mógłby pomóc wsprzedaży tytułu. Zapewne wydawca dokonał jakiś rynkowychkalkulacji, decydując się na taki krok. To nie jest firma, któraskacze do płytkiej wody, najpierw bada grunt - mówi prof.Mrozowski. Jest jednak sceptyczny, czy nowy dziennik odniesiesukces. - Wiemy, że "Dziennik" Springera ma kłopoty i wydaje się,że kolejnej gazecie będzie jeszcze trudniej. Rynek prasowy w Polscejest dosyć okrzepły, miejsca jest mało, rozwija się internet -dodaje prof. Mrozowski.

Autor:PP

Więcej informacji:Polska, Polskapresse

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas