Badania2023-10-04
4

Polski rynek mediów i rozrywki wart niemal 50 mld zł. Kiedy internet wyprzedzi telewizję?

W tym roku polski rynek mediów i rozrywki wart jest 48,1 mld zł - wynika z corocznego raportu firmy PwC. Ma on rosnąć do 2027 r. o 4,6 proc. rocznie. Za dwa lata przychody z dostępu do internetu wyprzedzą wpływy telewizji tradycyjnej.

Pierwsze wyniki raportu PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce w latach 2022 - 2027 r." zaprezentowano podczas konferencji Polskiej Izby komunikacji Elektronicznej w Łodzi. - To już 24. edycja tego raportu, objął on 24 terytoria i 13 segmentów - mówiła Paulina Komorowska-Mrozik z PwC Legal Polska.

- Eksperci PwC przewidują, że cały sektor pomimo że wyhamował, to wzrosty nadal będą, chociaż nie tak dynamiczne jak dotychczas - podkreśliła Komorowska-Mrozik.

Rynek mediów i rozrywki w naszym kraju wynosi w tym roku 48,1 mld zł i ma rosnąć do 2027 r. o 4,6 proc. rocznie - Wzrosty przychodów w Polsce są na wyższym poziomie niż na pozostałych obszarach - mówiła Komorowska-Mrozik.

Z danych PWC wynika, że w Polsce cały czas największym segmentem tego rynku jest tradycyjna telewizja, które przychody w tym roku wyniosły 12 mld zł. Na drugim miejscu znalazł się sektor dostępu do internetu z wynikiem na poziomie 11,2 mld zł. Z kolei 7,8 mld zł wynoszą w tym roku przychody z reklamy internetowej.

- W pozostałych badanych krajach pierwsza dwa miejsce są zamienione, na pierwszej pozycji jest internet, a na drugiej - telewizja. Ta zmiana w USA dokonała się w 2019 r., a w Niemczech w zeszłym roku - mówiła ekspertka PwC.

Analizy PwC pokazują, że segment dostępu do internetu wyprzedzi w Polsce przychody tradycyjnej telewizji za dwa lata. Wtedy wartości obu sektorów nad Wisła wyniosą odpowiednio 12 ,5 mld zł i 12,4 mld zł.

- Przychody z dostępu do internetu rosną bardzo dynamicznie - mówiła Komorowska-Mrozik. Mowa o dynamice rzędu 5,8 proc. Telewizja również rośnie, ale w jej przypadku wzrost jest o wiele niższy i wynosi 1,6 proc.

W 2023 r. przychody z reklamy w telewizji tradycyjnej wynoszą 3,3 mld zł. Z kolei przychody z reklamy w telewizji online to poziom 0,6 mld zł.

- W przypadku reklamy internetowej wartości są te wyższe, w rym roku to prawie 8 mld zł, czyli dwa razy więcej niż wynosi reklama telewizyjna - mówiła Komorowska-Mrozik

Wpływy z reklamy mobilnej to z kolei 4,6 mld zł, a z reklamy w sieciach przewodowych to 3,2 mld zł.

Autor:pp

Więcej informacji:PwC, badanie, rynek, reklama, media, rozrywka

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas