Badania2014-06-25
0

Polski rynek odzieżowy był wart 22,2 mld zł w 2013 r., w górę sieci dyskontowe

Rynek odzieżowy w Polsce osiągnął wartość 22,2 mld zł w 2013 roku, co stanowiło wzrost o 3,6 proc. w porównaniu do roku 2012 - wynika z raportu PMR.

Polski rynek odzieżowy ulega ciągłej konsolidacji. Podczas gdy w 2010 roku dziesięć największych detalistów odzieżowych realizowało 31 proc. sprzedaży rynku, to w 2013 roku ich udział wzrósł do 42 proc.

Najmocniej rosną najwięksi gracze, w tym LPP, Inditex i H&M, którzy w ostatnich latach jeszcze bardziej umocnili swoją rynkową pozycję.

Z roku na rok coraz większy udział w rynku odzieżowym zyskują sieci dyskontowe. W 2013 r. sprzedaż trzech największych z nich wzrosła o 17 proc., przy wzroście liczby placówek o 12 proc. Liderem segmentu jest sieć sklepów przemysłowych Pepco, która rośnie w tempie 70-80 otwarć rocznie. W kwietniu 2014 r. firma otworzyła pięćsetny sklep, a docelowo chce mieć ich w Polsce 600.

Rosnąca popularność sieci dyskontowych została potwierdzona również w badaniu konsumenckim przeprowadzonym na potrzeby raportu PMR. W porównaniu do poprzedniej edycji zmniejszył się odsetek osób wskazujących na sklepy markowe w centrach handlowych jako miejsce zakupu odzieży, a zwiększył udział tych wybierających sklepy z dyskontową odzieżą - w obu przypadkach o 4 pkt. proc.

Autor:km

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas