PR2009-09-10
0

Polski rynek PR zmniejszy się o 30 proc. w 2009 r.

Wartość polskiego rynku PR wyniesie w bieżącym roku ok. 300 mln zł,czyli o jedną trzecią mniej niż w 2008 roku - prognozuje LibertyGroup. Firma przewiduje, że w konsekwencji dojdzie do konsolidacjiwielu agencji.

Z analiz agencji Liberty Group wynika, że cięcia wydatków nadziałania komunikacyjne sięgnęły ok. 30 proc. wśród największychpolskich firm, zwłaszcza z branży FMCG. Ponadto w agencjach publicrelations panuje tendencja do obniżania stawek wynagrodzeń zaobsługę. W konsekwencji wartość polskiego rynku PR wyniesie wbieżącym roku ok. 300 mln zł, czyli o 150 mln mniej niż w 2008 roku- prognozuje firma. Tym samym branża zmniejszy się o jedną trzecią,a nie - jak sądzono jeszcze w maju - o 15-20 proc.

Liberty Group przewiduje, że w takiej sytuacji nastąpi falakonsolidacji wśród agencji public relations. - To stwarza możliwośćpozyskiwania większych budżetów i możliwości przetrwania na rynku -uzasadnia Magda Lizurej, członek zarządu firmy.

Lepsze perspektywy rozwoju Liberty Group widzi przed firmamioferującymi monitoring prasy, przygotowywanie analiz i komunikacjęw internecie. Agencja nie przewiduje również spadku zapotrzebowaniana obsługę spółek trafiających na giełdę oraz firm z sektorafinansowego przechodzących fuzje.

Autor:tw

Więcej informacji:PR

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas