Internet2021-07-05
10

Polski słuchacz podcastów to „dojrzały, świadomy i miejski konsument”

(fot. Pixabay)(fot. Pixabay)

21 proc. słuchaczy podcastów to osoby decyzyjne w swoich miejscach pracy, a 26 proc. dysponuje dochodem w wysokości minimum 4 tys. zł netto - wynika z badania Tandem Media.

31 proc. polskich internautów, czyli 9 mln osób, słucha regularnie podcastów. 81 proc. robi to w domu - wynika z badania Tandem Media, z którego część wniosków już opisywaliśmy.

Teraz podzielono się kolejnymi danymi. 90 proc. słuchaczy podcastów ma co najmniej średnie wykształcenie, a 47 proc. - wyższe. 25 proc. jest w grupie wiekowej 25-34, a 24 proc. - 35-44. 34 proc. słuchaczy mieszka na wsi, a 33 proc. - w miastach do 100 tys. mieszkańców. Słuchacze chętnie dzielą się treściami z innymi – robi tak 46 proc. spośród nich., 21 proc. badanych udostępnia audycje w mediach społecznościowych.

Z analizy Tandem Media wynika, że 21 proc. badanych to osoby decyzyjne w swoich miejscach pracy, a 26 proc. dysponuje dochodem w wysokości minimum 4 tys. zł netto. „To bardzo atrakcyjna grupa nie tylko dla twórców podcastów, ale i reklamodawców, którzy coraz bardziej interesują się rozwiązaniami promocyjnymi związanymi z tym medium. Tym bardziej, że większość badanych deklarowała już kontakt z tego typu reklamą – aż 69 proc. akceptuje ją w postaci cyklu lub odcinka sponsorowanego, a 68 proc. - rekomendacji konkretnej marki przekazywanej przez twórcę audycji” - podkreślono w komunikacie.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/spotify-przegoni-apple-segment-podcastow-28-2-mln-amerykanskich-sluchaczy-w-2021-roku-spotify-jak-korzystac-ceny ##

Podcasty, choć nadal są młodym medium w Polsce, bardzo szybko upowszechniają się w naszym kraju - m.in. w związku z ogromną popularnością internetu i dynamiczną digitalizacją wielu dziedzin życia, jeszcze przyspieszoną przez pandemię. Ponad jedna trzecia internautów ankietowanych przez nas o interesujących ich tytułach podcastowych dowiaduje się z mediów społecznościowych. Spora grupa dociera do nich dzięki obserwowanym twórcom internetowym, np. vlogerom, albo dzięki poleceniom bliskich - znajomych czy rodziny” - mówi Michał Dobrzański, dyrektor działu analiz i wsparcia biznesu Tandem Media.

Badanie zaprojektowane przez brokera kinowo-radiowo-podcastowego Tandem Media (pośredniczy m.in. w sprzedaży czasu reklamowego w stacjach radiowych Grupy Radiowej Agora) wykonało Publicis Groupe w listopadzie 2020 ub.r. Respondenci to 6365 internautów w wieku powyżej 15 lat.

Autor:jsx

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas