Prace finalistów konkursu Doodle 4 Google można oglądać nie tylko w internecie. Trafiły ona na billboardy na terenie całej Polski.
Google we współpracy z firmą Ströer – operatorem reklamy zewnętrznej - prezentuje na 50 billboardach na terenie całej Polski 10 finałowych prac wyłonionych w konkursie na logo Google.
Google ogłosiło rozpoczęcie konkursu w kwietniu tego roku (więcej na ten temat). Adresowany był on do uczniów wszystkich szkół podstawowych w dwóch kategoriach wiekowych (klasy I-III i IV-VI).
Spośród nadesłanych kilkunastu tysięcy prac, jury w składzie: Tomasz Bagiński, Przemek Bogdanowicz, Fabio Cavallucci, Szymon Majewski oraz Marek Raczkowski, wybrało 10 najlepszych, na które można było oddawać głosy. W finale znaleźli się uczniowie z najdalszych regionów Polski – od Gdyni po Murzasichle (więcej na ten temat). Głosowanie i ocenianie wybranych zostało zakończone.
Celem konkursu jest wyłonienie zwycięskiego doodla – projektu specjalnego logo Google pod hasłem "Każdy wie, że w Polsce...", które pojawi się na stronie google.pl 1 lipca 2011 roku, w dniu objęcia przez Polskę Prezydencji w Unii Europejskiej.
Laureat konkursu otrzyma od Google stypendium na rozwój artystyczny w wysokości 15 tys. zł oraz zapewni swojej szkole grant technologiczny w wysokości 25 tys. zł. Pozostali finaliści dostaną sprzęt komputerowy.
Partnerami konkursu Doodle 4 Google są Centrum Sztuki Współczesnej – Zamek Ujazdowski w Warszawie oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych RP.
Informacje na temat konkursu, jego zasad, procesu selekcji prac, zespołu jurorów oraz informacje na temat nagród dla zwycięzców dostępne są na tej stronie.