Internet2016-10-06
2

Polskie firmy w internecie: 80 proc. ma własną stronę, ale tylko 34 proc. inwestuje w reklamy

97 proc. polskich firm korzysta z internetu, 91 proc. wykorzystuje pocztę elektroniczną, 80 proc. ma własną stronę internetową, prawie połowa promuje się w mediach społecznościowych, ale tylko 34 proc. podmiotów inwestuje w reklamę graficzną w sieci - wynika z raportu IAB, Ministerstwa rozwoju i PwC.

Raport dotyczący aktywności polskiego biznesu w internecie został przygotowany wspólnie przez IAB Polska, Ministerstwo Rozwoju oraz PwC. Według szacunków obecnie 97 proc. firm w Polsce korzysta z internetu, choć aktywność podmiotów w różnych segmentach sieci nie jest jednakowa.

W kontaktach z klientami większość (91 proc.) przedsiębiorstw używa poczty elektronicznej, 80 proc. prowadzi własną stronę internetową. Najmniej popularna w kontaktach z klientami jest firmowa aplikacja mobilna.

Obecnie 45 proc. firm prowadzi sprzedaż swoich towarów i usług w internecie. Oznacza to wzrost o 6 punktów procentowych w porównaniu z rokiem 2014, gdy tego rodzaju działalność deklarowało 36 proc. podmiotów.

Firmy coraz poważniej traktują kwestie pochodzących z internetu informacji, które mogą wpłynąć na rozwój sprzedaży. 44 proc. podmiotów zbiera i analizuje dane na temat klientów, a 42 proc. deklaruje śledzenie stron internetowych m.in. po to, by śledzić aktywność swoich konkurentów.

Wśród polskich przedsiębiorców coraz powszechniejszy jest obrót fakturami elektronicznymi, choć wciąż nie jest to dominująca forma rozliczeń z klientami i partnerami. Z e-faktur korzysta dzisiaj 26 proc. firm, ale najbardziej powszechny jest używanie zarówno elektronicznych, jak i papierowych faktur – w ten sposób działa wciąż 40 proc. podmiotów.

Raport podkreśla, że choć polski biznes jest coraz mocniej obecny w sieci, to wciąż w niedostatecznym stopniu wykorzystuje możliwości marketingu i reklamy w segmencie cyfrowym. 37 proc. firm reklamuje się w serwisach społecznościowych, 34 proc. inwestuje w reklamę graficzną, a wciąż tylko 12 proc. podmiotów decyduje się reklamować za pomocą wideo.

W kwestii wykorzystywania mediów spolecznościowych w kontaktach z klientami najwięcej firm deklaruje chęć osiągnięcia celów informacyjnych (89 proc.), a 72 proc. podkreśla interakcję z klientami. Najpopularniejszym kanałem społecznościowym jest wśród przedsiębiorców Facebook (90 proc.), który wyprzedza YouTube (46 proc.) oraz Twittera (34 proc.).


Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas