Radio2019-04-05
5

Polskie Radio Dzieciom z audycją „Źródełko” o kulturze ludowej

W niedzielę, 7 kwietnia br. startuje nowy cykl audycji dla najmłodszych „Źródełko”. W Polskim Radiu Dzieciom najmłodsi słuchacze będą mogli posłuchać o kulturze i muzyce ludowej. Program przygotowało Radiowe Centrum Kultury Ludowej.

„Źródełko" ma być półgodzinną, cotygodniową audycją, przybliżająca kulturę polskiej wsi, ale też ludowych tradycji z całego świata. Najmłodsi słuchacze mają dowiedzieć się o dzieciństwie na wsi, brzmieniu instrumentów wykorzystywanych w polskiej muzyce ludowej, dawnych wyliczankach, pieśniach i wiejskich zabawach.

- Z okazji podwójnych urodzin Polskiego Radia Dzieciom i redakcji Radiowego Centrum Kultury Ludowej reaktywujemy w nowej formie, audycję „Źródełko". Wspólnie poznamy polskie instrumenty ludowe, dowiemy się, jak bawiły się dzieci na wsi, otworzymy kolorowanki z tradycyjnymi strojami, sprawdzimy czym jest nudelkula, bymbym i lochmaszyna, spróbujemy ożywić dawne, zapomniane ludowe zabawki - koniki, lalki, wiatraczki i ptaszki - wymienia Hanna Szczęśniak z Radiowego Centrum Kultury Ludowej.

W audycji pojawi się polska muzyka inspirowana tradycją i muzyka ludowa – również wykonywana przez dzieci.

- Chcemy zainteresować słuchacza źródłami współczesnej kultury, zachęcić do poznawania naszych korzeni, skłonić do własnych poszukiwań, do kontaktu z dziadkami i wysłuchania ich opowieści, tak cennych i szybko przemijających. Może to być początek tworzenia się w małym odbiorcy ważnej i budującej świadomości rodzinnej i regionalnej - tłumaczy Daria Druzgała, zastępca redaktora naczelnego Polskiego Radia Dzieciom.

„Źródełko" będzie nadawane w każdą niedzielę o godz. 11.00, począwszy od 7 kwietnia br. Program poprowadzi Hanna Szczęśniak.

Polskiego Radia Dzieciom można słuchać na cyfrowych odbiornikach w systemie DAB+, na  urządzeniach mobilnych poprzez aplikację oraz na stronie: polskieradio.pl/18,Dzieci.

W ub.r. wpływy Polskiego Radia z abonamentu rtv wzrosły o 20,3 proc. do 186,3 mln zł, a z reklam i sponsoringu - o 12,1 proc. do 67,77 mln zł. Dodatkowo publiczny nadawca dostał 46,5 mln zł rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa. Szacunkowo osiągnął 18,5 mln zł zysku netto.

Autor:NB

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas