Radio2021-06-16
10

Polskie Radio w specjalnej kampanii dziękuje słuchaczom za opłacanie abonamentu

Do końca czerwca potrwa kampania, w której Polskie Radio dziękuje słuchaczom za opłacanie abonamentu radiowo-telewizyjnego. Akcja obejmie portale internetowe i ogólnopolskie stacje telewizyjne.

Motywem przewodnim kampanii jest slogan "Dziękujemy za abonament w 2020 roku".

- Kampania ma na celu pokazanie, że dzięki Słuchaczom i abonamentowi, Polskie Radio może skutecznie realizować misję nadawcy publicznego i sprostać oczekiwaniom różnych grup Słuchaczy. W 2020 roku dziennikarze Polskiego Radia przygotowali blisko 490 reportaży, ponad 220 słuchowisk, zrealizowaliśmy 170 koncertów na żywo - informuje portal Wirtualnemedia.pl Monika Kuś, rzeczniczka prasowa Polskiego Radia.

Dzięki abonamentowi w DAB+ nadaje m.in. Polskie Radio Kierowców

Za kampanię odpowiada Agencja Promocji Polskiego Radia. - To właśnie Polskie Radio jako pierwsze po wybuchu pandemii - by wspomóc polskich artystów - grało więcej polskiej muzyki. Obniżyliśmy też ceny płyt polskich twórców wydanych nakładem Agencji Muzycznej Polskiego Radia. Dzięki abonamentowi uruchomiliśmy nową antenę - Polskie Radio Kierowców - całodobową stację poświęconą informacjom z dróg, motoryzacji i promocji bezpiecznej jazdy. Polskie Radio Kierowców nadaje w internecie i w systemie DAB+ - tłumaczy powody kampanii Kuś.

Zobacz także: Kolejne nadajniki DAB+ Polskiego Radia

Abonament radiowo-telewizyjny w 2022 roku bez zmian

Niedawno Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjęła rozporządzenie w sprawie wysokości opłat abonamentowych za używanie odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych w 2022 roku, pozostawiając je na dotychczasowym poziomie. Miesięczna opłata za używanie telewizora wyniesie 24,50 zł. W przypadku korzystania z samego odbiornika radiowego mamy płacić dalej 7,50 zł.

Wyniki Polskiego Radia za 2020 rok

W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 9,45 proc. do 346,99 mln zł. Wpływy marketingowe skurczyły się o 33 proc., za to środki z abonamentu rtv i rekompensaty wzrosły o 27 proc., stanowiąc już 80,5 proc. budżetu nadawcy. Natomiast koszty zwiększyły się o 0,4 proc. do 326,6 mln zł. Według sprawozdania abonamentowego Polskie Radio uzyskało w ub.r. 278,48 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej. To o 27 proc. więcej niż w 2019 roku i zarazem rekordowo dużo w historii spółki.

Przychody Agencji Reklamy, odpowiadającej za sprzedaż oferty reklamo-sponsoringowej Polskiego Radia, poszły w dół o 33,1 proc. - z 62,72 do 41,98 mln zł. Nadawca tłumaczy ten spadek konsekwencjami epidemii. Udział Agencji Reklamy w przychodach Polskiego Radia zmalał z 19,8 do 12,1 proc. W ub.r. duży spadek słuchalności zanotowała Trójka, z którą po zamieszaniu wokół Listy Przebojów i odwołaniu Kuby Strzyczkowskiego z funkcji dyrektora pożegnała się większość wieloletnich dziennikarzy. W pierwszym kwartale br. stacja miała 2,1 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 5,3 proc. rok wcześniej.

Autor:ag

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas