Radio2014-04-24
2

Polskie Radio i RMF FM dużo więcej z reklam, VOX FM mniej niż Eska Rock (TOP 10)

W pierwszym kwartale br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były o 17,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Największe wzrosty osiągnęły Trójka, Jedynka, Eska Warszawa i RMF FM, a jako jedyna w czołówce spadek zanotowała Eska Poznań.

Cennikowe przychody reklamowe rozgłośni radiowych (bez autopromocji) wyniosły w pierwszym kwartale br. 951,9 mln zł, aż o 144,4 mln zł więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Oznacza to wzrost o 17,9 proc.

Jednak faktyczne wpływy mogły zwiększyć się znacznie mniej. W ub.r. cennikowe wydatki na reklamę radiową wzrosły o 11,2 proc. (zobacz szczegóły), jednak według szacunków Starlinka rzeczywista wartość budżetów pozostała na poziomie sprzed roku i wyniosła 561,1 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Duży spadek RMF FM, zyskało Radio ZET i VOX FM

Zdecydowanie najwięcej z reklam zarabia RMF FM (Grupa RMF), którego cennikowe przychody w pierwszym kwartale wyniosły 298,5 mln zł, o 59 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 24,6 proc.). Przychody Radia ZET (Eurozet) podskoczyły o 12,7 mln zł (7,2 proc. w górę), do 190,3 mln zł.

Cennikowe wpływy reklamowe tych dwóch rozgłośni wyniosły w sumie 488,8 mln zł i stanowiły ponad połowę (51,3 proc.) wartości całej reklamy radiowej.

>>> Eska na czele sieci radiowych, do góry ZET Gold i Rock Radio (dane z 7 lat)

Najwyższe wzrosty cennikowych przychodów z reklam osiągnęły stacje Polskiego Radia. Trójka zarobiła o 37,4 proc. więcej niż rok wcześniej (13,7 mln zł w górę - z 36,6 do 50,3 mln zł), a Jedynka - o 58 proc. więcej (10 mln zł w górę - z 17,2 do 27,2 mln zł).

Wpływy reklamowe TOK FM (Grupa Radiowa Agory) zwiększyły się o 16,1 proc. (2,4 mln zł w górę), Eski Warszawa (Grupa Radiowa Time) - o 29,3 proc. (3,1 mln zł w górę), a radia Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Grupa Radiowa Agory) - o 21,2 proc. (2,1 mln zł w górę).

Eska Wrocław zanotowała wzrost o 7,1 proc. (825 tys. zł w górę), a Eska Poznań (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) - spadek o 5,6 proc. (684 tys. zł w dół).

Z kolei VOX FM (też należące do Grupy Radiowej Time) zarobiło z reklam aż o 21,1 proc. (czyli o 2,8 mln zł) mniej niż rok wcześniej Eska Rock, której częstotliwości (we wszystkich miastach oprócz Warszawy) przejęło w grudniu ub.r. (więcej na ten temat).

>>> Wyniki słuchalności rozgłośni radiowych w największych miastach

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas