W 2014 roku Polskie Radio wypracowało około 3 mln zł zysku netto, niemal o 11 mln zł mniej niż w 2013 roku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Przychody Polskiego Radia w ub.r. wyniosły 269 mln zł, podczas gdy w 2013 roku kształtowały się na poziomie 294 mln zł. Za ten spadek odpowiada obniżenie wpływów z abonamentu. W 2013 roku Polskie Radio z tego tytułu otrzymało bowiem 193 mln zł, a w zeszłym roku już tylko 164 mln zł. Miało to wpływ na zmniejszenie zysku netto spółki z 13,7 mln zł w 2014 roku (więcej na ten temat) do ok 3. mln zł w ub.r. (dane nieaudytowane).
Radosław Kazimierski, rzecznik prasowy Polskiego Radia informuje Wirtualnemedia.pl, że spółce udało się osiągnąć dodatni wynik netto dzięki restrykcyjnej polityce kosztowej oraz 10-proc. wzrostowi sprzedaży czasu reklamowego (wyniósł on około 6 mln zł). Trzeba dodać, że Polskie Radio poniosło też dodatkowe koszty związane z nadawaniem cyfrowym i rozwojem nowych stacji tematycznych.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/andrzej-siezieniewski-radio-jest-dzis-analogowa-wyspa-przejscie-na-emisje-cyfrowa-zlikwiduje-wszelkie-bariery ##
W 2012 roku Polskie Radio miało 3,45 mln zł zysku netto, a 2011 rok zakończyło startą na poziomie 8,4 mln zł.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/rmf-fm-codziennie-dociera-do-8-4-mln-osob-a-radio-zet-do-5-9-mln-raport-za-2014-rok ##