Radio2019-11-25
21

Polskie Radio w przyszłym roku postawi na podcasty

W przyszłym roku Polskie Radio ma rozwinąć portale PolskieRadio.pl oraz PolskieRadio24.pl, rozbudować aplikację mobilną i postawić na autorskie podcasty, nie tylko jako zapis programów dostępnych na antenie - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

Media publiczne mają obowiązek przedstawiania informacji o swoich planach programowo-finansowych na podstawie ustawy o radiofonii i telewizji oraz rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, które wprowadziło m.in. Kartę Powinności - plan dotyczący działań spółek na kolejne pięć lat.

Z dokumentu, do którego treści dotarliśmy, wynika że publiczne radio chce się skupić przede wszystkim na uruchomieniu podcastów oraz stawianiu na formaty wideo, a także na sposobie ich dystrybucji - na urządzenia mobilne oraz za pośrednictwem aplikacji.

Obecnie publiczna rozgłośnia posiada portal PolskieRadio.pl oraz PolskieRadio24.pl (oraz podstrony poszczególnych anten).

W pierwszym z nich ma znaleźć się streaming programów radiowych, ale także podcasty, a w drugim - własne materiały, rozszerzające informacje o treści audiowizualne.

W najbliższych miesiącach planowane są jednak zmiany w obu serwisach informacyjnych: - Działania będą nakierowane przede wszystkim na jak najszersze pokazanie oferty programowej Polskiego Radia z uwzględnieniem podcastów, kanałów cyfrowych i multimediów - przekazała nam Ewelina Steczkowska, rzeczniczka prasowa spółki.

Rozwój aplikacji Polskiego Radia

Obecnie mają trwać prace na ulepszeniem aplikacji Polskiego Radia. Miano by do niej wprowadzić możliwość odtwarzania programów online z funkcją time-shift (cofnięcie audycji trwającej na żywo, aby odsłuchać ją od początku), wprowadzić podcasty, które można by nie tylko odtwarzać, ale też tworzyć własne playlisty, miałaby istnieć możliwość odsłuchania offline oraz pobrania.

Do tego planuje się wprowadzenie możliwości personalizacji treści, tj. wybór kategorii tematycznych i odsłuchiwanie tylko wybranych treści; opcję podłączenia bluetooth, możliwość sterowania aplikacją poprzez słuchawki, możliwość ustawienia przypomnienia o godzinie rozpoczęcia ulubionej audycji oraz odsłuchania audycji po kliknięciu w ramówce.

Stawianie na podcasty

Polskie Radio ma już posiadać rozwiązania technologiczne, by własne audycje udostępniać na platformy streamingowe. W 2020 roku ma wystartować nowa platforma podcasty.polskieradio.pl, która będzie agregować wszystkie podcasty produkowane przez anteny Polskiego Radia oraz portal.

Serwis ma posiadać opcję wyszukania danego podcastu poprzez kategorie tematyczne, autorów, antenę czy słowa-klucze. Użytkownik ma mieć też możliwość ułożenia własnej listy podcastów oraz udostępniania ich w mediach społecznościowych.

W sumie Jedynka Polskiego Radia ma udostępniać 16 godzin podcastów, m.in. mają się pojawić takie propozycje jak: „Czytam, bo lubię”, „Recenzje teatralne”, „100 sekund polszczyzny” czy „Niepodległa dzień po dniu”.

Dwójka PR ma oferować 100 godzin podcastów, Trójka ponad 900 godzin. Będą to głównie audycje obecne na antenie, takie jak: „Śniadanie w Trójce”, „Salon polityczny Trójki”, „Trzy po trzy” czy „Trójkowy chuligan literacki”.

Polskie Radio 24 ma natomiast przygotowywać 240 godzin treści podcastowych o charakterze kulturalnym, edukacyjnym oraz publicystycznym – te ostatnie będą udostępniane w formie kilkuminutowych fragmentów audycji.

Czwórka będzie oferować 156 godzin treści audio, Polskie Radio Chopin – 12 godzin.

Nadal programy ogólnokrajowe oraz wyspecjalizowane Polskiego Radia będą oferować streaming audiowizualny z takich wydarzeń jak prezydencki wieczór wyborczy Polskiego Radia, koncerty z cyklu „To, co najpiękniejsze”, koncerty z cyklu "Lato z Radiem Festiwal” czy Piknik Naukowy.

W 2018 r. Polskie Radio osiągnęło wzrost wpływów sprzedażowych o 12,96 proc. do 336,53 mln zł oraz 15,3 mln zł zysku netto (wobec 2,79 mln zł rok wcześniej). 69 proc. przychodów spółki pochodziło z abonamentu i związanej z nim rekompensaty, na koniec ub.r. nadawca zatrudniał 1 285 pracowników etatowych, o 30 więcej niż przed rokiem. W br. planuje 62,05 mln zł straty.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

Autor:Nikola Bochyńska

KOMENTARZE(21)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas