Radio 2016-07-29
14

Polskie Radio: wyłączenie wpisów i komentarzy graficznych na fanpage’ach to reakcja na wulgarne, pornograficzne posty

Polskie Radio tłumaczy, że zdecydowało się zablokować na swoich fanpage’ach facebookowych dodawanie wpisów przez użytkowników, po tym jak pojawiły się tam wulgarne, pornograficzne posty. - Nasi słuchacze i wszyscy, którzy obserwują profile społecznościowe Polskiego Radia zawsze mieli i będą mieć możliwość wyrażania swoich opinii w komentarzach, które nigdy nie były i nie będą cenzurowane - deklaruje nadawca.

We wtorek na fanpage’u radiowej Trójki poinformowano, że na wszystkich facebookowych profilach Polskiego Radia (z wyjątkiem fanpage’y Czwórki i Polskiego Radia 24) wyłączono możliwość dodawania wpisów przez internautów, przy czym mogą oni nadal zamieszczać komentarze pod wpisami administratorów. Decyzja ta została skrytykowana przez wielu użytkowników, zarzucających nadawcy cenzurę i blokowanie dyskusji.

W czwartek Polskie Radio w komunikacie przesłanym serwisowi Wirtualnemedia.pl poinformował, że oprócz wpisów zablokowano też dodawanie grafik w komentarzach.

- Po ostatnich zdarzeniach związanych z publikacjami na oficjalnych profilach społecznościowych Polskiego Radia niestosownych, wulgarnych i pornograficznych postów, Polskie Radio zdecydowało się na zmiany zasad związanych z komunikacją za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych - wyjaśnił nadawca. - Tego typu zabezpieczenia są powszechnie stosowane przez wydawców i nadawców na całym świecie - zaznaczył.

Polskie Radio zapewniło, że użytkownicy nadal będą mogli zamieszczać komentarze tekstowe, które „nigdy nie były i nie będą cenzurowane”. - Działanie Polskiego Radia ma związek jedynie z uniemożliwieniem publikowania niezgodnych z prawem i regulaminem serwisu Facebook treści. Polskie Radio nie zamyka możliwości dialogu i będzie starało się prowadzić go w pojawiających się komentarzach - podkreślił nadawca.

Najpopularniejszym profilem facebookowym Polskiego Radia jest fanpage Trójki - ma 293 tys. użytkowników. Fanpage Czwórki obserwuje 156 tys. internautów, Jedynki - 55 tys., a Dwójki - 31 tys.

Autor: tw

KOMENTARZE (14) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas