Polskie Radio tłumaczy, że zdecydowało się zablokować na swoich fanpage’ach facebookowych dodawanie wpisów przez użytkowników, po tym jak pojawiły się tam wulgarne, pornograficzne posty. - Nasi słuchacze i wszyscy, którzy obserwują profile społecznościowe Polskiego Radia zawsze mieli i będą mieć możliwość wyrażania swoich opinii w komentarzach, które nigdy nie były i nie będą cenzurowane - deklaruje nadawca.
We wtorek na fanpage’u radiowej Trójki poinformowano, że na wszystkich facebookowych profilach Polskiego Radia (z wyjątkiem fanpage’y Czwórki i Polskiego Radia 24) wyłączono możliwość dodawania wpisów przez internautów, przy czym mogą oni nadal zamieszczać komentarze pod wpisami administratorów. Decyzja ta została skrytykowana przez wielu użytkowników, zarzucających nadawcy cenzurę i blokowanie dyskusji.
W czwartek Polskie Radio w komunikacie przesłanym serwisowi Wirtualnemedia.pl poinformował, że oprócz wpisów zablokowano też dodawanie grafik w komentarzach.
- Po ostatnich zdarzeniach związanych z publikacjami na oficjalnych profilach społecznościowych Polskiego Radia niestosownych, wulgarnych i pornograficznych postów, Polskie Radio zdecydowało się na zmiany zasad związanych z komunikacją za pośrednictwem swoich mediów społecznościowych - wyjaśnił nadawca. - Tego typu zabezpieczenia są powszechnie stosowane przez wydawców i nadawców na całym świecie - zaznaczył.
Polskie Radio zapewniło, że użytkownicy nadal będą mogli zamieszczać komentarze tekstowe, które „nigdy nie były i nie będą cenzurowane”. - Działanie Polskiego Radia ma związek jedynie z uniemożliwieniem publikowania niezgodnych z prawem i regulaminem serwisu Facebook treści. Polskie Radio nie zamyka możliwości dialogu i będzie starało się prowadzić go w pojawiających się komentarzach - podkreślił nadawca.
Radio
|
Polskie Radio odpowiada Maszy Makarowej: nie wyeliminowano „GW” z przeglądów prasy, skasowano tylko jeden tekst
|
Najpopularniejszym profilem facebookowym Polskiego Radia jest fanpage Trójki - ma 293 tys. użytkowników. Fanpage Czwórki obserwuje 156 tys. internautów, Jedynki - 55 tys., a Dwójki - 31 tys.