Polskie Radio poinformowało, że w 2016 roku osiągnęło zysk mimo niższych wpływów z abonamentów radiowo-telewizyjnego. Nadawca podkreśla, że zwiększył przychody m.in. z usług szkoleniowych i Agencji Muzycznej PR oraz wyeliminował niekorzystne przepływy pieniężne, nie obniżając przy tym pensji pracownikom.
W komunikacie przesłanym portalowi Wirtualnemedia.pl Polskie Radio podkreśla, że budżet na miniony rok, przygotowany jeszcze przez poprzedni zarząd firmy, był niedoszacowany na 22 mln zł. Ponadto na środki z abonamentu radiowo-telewizyjnego został nałożony podatek VAT. W konsekwencji luka w budżecie nadawcy wynosiła 34 mln zł.
Spółka podkreśla, że udało jej się jednak osiągnąć dodatni bilans finansowy, ponieważ obecny zarząd znalazł oszczędności i pozyskał z zewnątrz dodatkowe środki pozaabonamentowe. - Zracjonalizowano wydatki, wyeliminowano niekorzystne dla Radia przepływy pieniężne, wprowadzono dyscyplinę finansową i rozbudowano sferę dochodów komercyjnych – utworzono świadczące komercyjne usługi szkoleniowe Centrum Edukacji Medialnej i usprawniono funkcjonowanie Agencji Muzycznej, która wydaje płyty i zarządza studiami koncertowymi Polskiego Radia - wylicza nadawca w komunikacie. - Oficjalny wynik finansowy będzie znany dopiero po księgowym zamknięciu roku 2016, już teraz wiadomo, że Polskie Radio wyjdzie na plus - zaznacza.
Jednocześnie spółka zainwestowała w uruchomienie z początkiem września ub.r. emisji Polskiego Radia 24: zbudowano zapasowe studio, zatrudniono ponad 20 nowych pracowników etatowych i przeznaczono dodatkowe środki na IT i technikę.
Polskie Radio zaznacza, że nie wprowadzono cięć w wynagrodzeniach dla pracowników: pensje nie zostały zmniejszone, a ponadto wszystkim zatrudnionym przekazano premię świąteczną.
W 2014 roku Polskie Radio zanotowało 269 mln zł wpływów i 2,6 mln zł zysku netto, a w 2013 roku - 294 mln zł wpływów i 13,7 mln zł zysku netto, a w 2015 roku - 3,5 mln zł zysku netto.