Reklama2013-12-24
2

Polskie reklamy w Eurosporcie od 2014 roku. Sprzedawać je będzie Polsat Media

Shutterstock.comShutterstock.com

Kanał Eurosport od stycznia 2014 roku zacznie emitować polskie reklamy. Za sprzedaż czasu reklamowego w stacji odpowiadać będzie broker Polsat Media.

Eurosport obecny jest na polskim rynku od 1996 roku, ale dotąd jego widzowie mogli oglądać tylko europejskie reklamy nadawane w paśmie międzynarodowym. Teraz na antenie kanału pojawi się też lokalne okno programowe, w którym emitowane będą reklamy kierowane tylko do widzów w Polsce.

- Idąc naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy doceniają pozycję rynkową Eurosportu jako lidera sportowej rozrywki w Polsce, nie mieliśmy wątpliwości, że ta zmiana musi nastąpić - komentuje Krzysztof Świergiel, dyrektor zarządzający Eurosport Polska.

Nadawca zdecydował się powierzyć sprzedaż czasu antenowego w Eurosporcie firmie Polsat Media. Radek Jaworski, szef komunikacji Eurosportu, nie komentuje przyczyn decyzji o wyborze brokera. Polsat Media ma w swojej ofercie m.in. trzy inne kanały sportowe, czyli Polsat Sport, Polsat Sport Extra i Polsat Sport News.

Eurosport należy obecnie w 20 proc. do firmy Discovery Networks, która ma też opcję przejęcia pakietu kontrolnego w spółce w ciągu najbliższego roku (poznaj szczegóły). Discovery zdecydowało, że od stycznia 2014 roku nie będzie sprzedawać czasu antenowego samodzielnie, ale powierzy te zadania brokerowi. Nie wybrało jednak Polsat Media, tylko konkurencyjny TVN Media (dowiedz się więcej).

Polsat Media od stycznia 2014 roku zacznie sprzedawać reklamy także w kanałach Universal Networks International (więcej na ten temat) i Kino Polska TV (dowiedz się więcej). W ofercie brokera obecnie poza kanałami Telewizji Polsat są jeszcze stacje BBC, kanał History, ATM Rozrywka czy Superstacja.

Eurosport nadaje relacje z takich imprez jak turniej tenisowe Wielkiego Szlema, Australian Open, French Open i US Open, wyścigi kolarskie Giro d’Italia, Tour de France i Vuelta czy zimowe zawody w Pucharze Świata. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział tej stacji w rynku w listopadzie br. wyniósł 0,43 proc. (więcej na ten temat).

Grupa Eurosport ma w Polsce jeszcze kanał Eurosport 2, ale na razie nie ma planów wprowadzenia polskich reklam na jego antenę.

Autor:pp

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas