Radio2018-09-03
8

Polskieradio24.pl - nowy portal informacyjny Polskiego Radia

Polskie Radio uruchomiło portal informacyjny Polskieradio24.pl, który łączy w sobie treści newsowe, publicystyczne oraz kulturalne. W serwisie publikowane są także materiały wideo.

Nowy portal informacyjny działa w osobnej domenie - Polskieradio24.pl. Obecnie serwis radia PR24 funkcjonuje jako jedna z sekcji głównego portalu Polskieradio.pl.

Portal Polskieradio24.pl wystartował 1 września br. Redaktorem naczelnym jest Piotr Chęciński, dyrektor portalu Polskieradio.pl.

Serwis łączy w sobie treści m.in. newsowe, publicystyczne oraz kulturalne. W ramach wspólnego newsroomu tworzą je dziennikarze z dotychczasowej redakcji internetowej PR24 oraz redaktorzy z innych zespołów online. O tym, że Polskie Radio pracuje nad nowym portalem internetowym portal Wirtualnemedia.pl pisał w lipcu br.

Kafelkowy układ strony głównej

Strona główna Polskieradio24.pl ma układ kafelkowy, a newsy uszeregowane są w rzędzie po trzy lub cztery. Witryna jest w pełni responsywna. Dominuje na niej kolor czerwony, co oczywiście nawiązuje do logotypu rozgłośni Polskie Radio 24.

- Wzorowaliśmy się na podobnych portalach informacyjnych anglosaskich nadawców publicznych. Jednym z naszych wzorów było BBC. Jest to najbardziej przejrzysty i responsywny układ strony dla odbiorcy - wyjaśnia Piotr Chęciński.

Chęciński tłumaczy, że taki układ artykułów pozwala m.in. na łatwiejszą gradację ważności tekstów. Treści na stronie głównej złożone są z obrazków, czyli kontentu fotograficznego, graficznego albo wideo, z połączeniem krótkiego tytułu lub headline’u tekstowego. Cała strona z artykułem otwiera się dopiero po kliknięciu w kafelek.

- Jesteśmy przyzwyczajeni do kultury kafelków i guzików w systemach operacyjnych. Dzięki takiemu układowi użytkownik po wejściu na stronę główną dostaje ogół informacji w zamkniętej formie. Nie musi się przekopywać przez inne treści aby wydobyć interesującą informację, bo wszystko ma podane od samej góry - dodaje redaktor naczelny Polskieradio24.pl.

W 2017 roku Polskie Radio zanotowało 297,92 mln złotych przychodów oraz zysk netto przekraczający 2,79 mln.

Autor:łb

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas