Trzecią serię programu "Tomasz Lis na żywo" oglądało w TVP 2 nieco mniej widzów niż jego drugą edycję. Ale publicystyczne widowisko zapewniło Dwójce pozycję lidera rynku, a wpływy reklamowe z niego wyniosły ponad 20 mln zł.
Nadawane od września 2009 roku do czerwca br. w poniedziałki o 21.45 odcinki programu Tomasza Lisa gromadziły średnio 2,89 mln widzów, co dało nadającej go Dwójce 22,42 proc. udziału w grupie 4+ i 14,18 proc. w komercyjnej grupie 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. To nieco słabszy wynik od oglądalności poprzedniej serii, która wyniosła 3,12 mln osób przy udziale na poziomie odpowiednio 23,93 proc. i 14,22 proc.
TVP 2 podczas emisji "Tomasz Lis na żywo" była liderem rynku telewizyjnego. Druga pozycja z 19,92 proc. udziału w rynku przypadła Polsatowi, nadającemu w tym czasie filmy fabularne. Trzecia była telewizja TVN (18,59 proc.; „Szymon Majewski Show”, „Dowody zbrodni”, „Teraz My!”), a dopiero czwarta - TVP 1 (8,70 proc.; Teatr Telewizji i filmy).
Trzecia edycja programu Lisa przyniosła Telewizji Polskiej z reklam 20,2 mln złotych. Było to o ok. 1,6 mln zł mniej niż wyniosły wpływy przy drugiej serii, ale liczyła ona więcej odcinków (dane cennikowe netto, bez rabatów). Publicystyczne widowisko śledziły głównie kobiety, widzowie po pięćdziesiątce oraz osoby z małych i średnich miast.
Przez najbliższe tygodnie w paśmie emisji talk-show „Tomasz Lis na żywo” TVP 2 nadawać będzie specjalny program „Wybory 2010” także prowadzony przez Tomasza Lisa (więcej na ten temat). Regularny program dziennikarza ma powrócić na antenę Dwójki we wrześniu br.
Widownia trzeciej serii „Tomasz Lis na żywo” odcinek po odcinku
Zobacz tabelę
Oglądalność programu na tle konkurencji
Profil widowni audycji