Prasa2009-10-22
0

Ponad półmilionowa sprzedaż 'Party', 'Viva!' w górę, a 'Gala' traci

"Party" było w lipcu br. najchętniej czytanym pismem typu people,przekraczając znów barierę pół miliona egz. Wzrost zanotowała też"Viva!", natomiast w dół poszła sprzedaż "Gali". Wśród tygodnikówyellow króluje "Życie na Gorąco", a zyskują wszystkie tytuły poza"Rewią".

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd"(Edipresse Polska) w lipcu br. wyniosła 503 303 egz., czyli była o6,7 proc. wyższa niż w lipcu 2008 roku - wynika z danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanychprzez portal Wirtualnemedia.pl. Był to druginajlepszy wynik tego tytułu w historii.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się głównykonkurent "Party", czyli dwutygodnik "Show"Wydawnictwa Bauer, którego sprzedaż ogółem wyniosła 430 323 egz.(tytuł ukazuje się od końca września 2008 r.).

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (EdipressePolska), które zanotowała wzrost o 8 proc. i w lipcu br. sprzedałasię w ilości 325 033 egz. Warto podkreślić, że jeden z dwóch numertego pisma, które ukazały się w lipcu, trafił na rynek wpromocyjnej cenie 0,99 zł (standardowa cena magazynu to 5,90 zł).Rok temu jedno z lipcowych wydań "Vivy!" też miało cenę obniżoną,ale jedynie do 1,99 zł.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli"Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem napoziomie 129 855 egz. i największym spadkiem w zestawieniu,wynoszącym aż 17,8 proc. Tytuł ten nie jest jednak wspieranypromocjami cenowymi i jego podstawowa mutacja kosztowała w lipcubr. 3,50 zł, zaś rok wcześniej - 2,90 zł.

Zobacz tabelę

Porównując dane miesiąc do miesiąca, wzrostyzanotowały wszystkie magazyny z segmentu people. Najbardziej dogóry, bo aż o 108,5 proc., poszła sprzedaż "Vivy!", co było m.in.zasługą wspomnianej już promocji cenowej jednego z numerów.Najmniejszy wzrost zanotowało natomiast "Show" (3,24proc.).

Zobacz tabelę* - Wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny todwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

W segmencie yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech zpięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer).Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" -sprzedał się w lipcu br. w ilości wynoszącej 679 345 egz.,czyli o 1,1 proc. niższej niż rok wcześniej. Druga lokatę zająłtygodnik "Twoje Imperium", który miał w lipcu br. średnią sprzedażogółem na poziomie 355 956 egz. i jako jedyny w segmencie zanotowałwzrost, wynoszący 4 proc. Tradycyjnie najwięcej straciła zajmującatrzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 13,6 proc. do 279031 egz.

Zobacz tabelę

Porównując dane z lipca br. do danych z poprzedniegomiesiąca widać, że wzrosła sprzedaż wszystkich tygodnikówyellow. Najwięcej zyskało "Życie na Gorąco", którego sprzedażposzła do góry o 7,3 proc.

Zobacz tabelę

Autor:pp

Więcej informacji:Gala, Party, Viva!, zkdp, Życie na Gorąco

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas