Badania 2015-05-06
1

Ponad połowa konsumentów chce robić zakupy spożywcze w sieci

Jedna czwarta konsumentów na świecie przyznaje się do robienia zakupów spożywczych w internecie. 55 proc. zamierza kupować online artykuły spożywcze w przyszłości, najwięcej chętnych na rynkach rozwijających się - wynika z badań firmy Nielsen.

Dane dotyczące obecnej sytuacji i tendencji w zakupach artykułów spożywczych w internecie dostarczył raport „The Future of Grocery” sporządzony przez Nielsena na podstawie internetowych ankiet zebranych od ponad 30 tys. respondentów w 60 krajach (między innymi w Polsce).

Informacje zebrane z sondaży wskazują, że obecnie największa grupa potwierdzająca fakt dokonywania zakupów spożywczych w internecie - 30 proc. to osoby w wieku od 21 do 34 lat. Nieco mniejszy odsetek (na poziomie 28 proc.) klientów korzystających ze e-sklepów znajduje się pomiędzy 15 a 20 rokiem życia, najmniej entuzjastycznie do kupowania w sieci artykułów spożywczych podchodzą osoby, które mają ponad 65 lat.

W przyszłości z internetowych platform oferujących towary spożywcze będzie korzystało o wiele więcej użytkowników. Plany w tym zakresie ma 57 proc. badanych w wieku 21-34 lata oraz 35-49 lat. Zakupy spożywcze online zamierza robić także 55 proc. respondentów pomiędzy 15 a 20 rokiem życia.

Inną opcją korzystania z internetowej oferty sklepów spożywczych jest zamawianie towarów w internecie i odbieranie ich na miejscu. Według raportu Nielsena największa liczba klientów korzystających z takiej opcji (17 proc.) to respondenci w wieku 21-34 lata. W tej samej grupie znajduje się także najwyższy odsetek (61 proc.) osób, które deklarują w przyszłości korzystanie z systemu click and collect. 59 proc. badanych zdecydowanych w przyszłości na zamawianie online i osobisty odbiór towaru w sklepie pochodzi z pokolenia 15-20-latków oraz klientów w przedziale wiekowym 35-49 lat.

Obecnie największymi zwolennikami dokonywania w internecie zakupów spożywczych są mieszkańcy regionu Azji i Pacyfiku - 37 proc. z nich kupuje w sieci. Na drugim miejscu są internauci ze Środkowego Wschodu i Afryki (19 proc.), a 13 proc. mieszkańców Ameryki Łacińskiej robi regularnie w internecie zakupy spożywcze. Jednocześnie jednak największy odsetek osób pochodzących z tego obszaru (65 proc.) deklaruje, że będzie kupować online w przyszłości. Na drugim miejscu pod tym względem są internauci ze Środkowego Wschodu i Afryki (58 proc.) oraz Północnej Ameryki (55 proc.).

Azjaci są także najlepszymi adresatami rozmaitych działań marketingowych prowadzonych przez sprzedawców. 22 proc. mieszkańców tego regionu korzysta z dostępnych w internecie kuponów rabatowych, a 19 proc. wykorzystuje elektroniczne listy zakupowe. Klienci pochodzący z obszaru azjatyckiego najczęściej ściągają też aplikacje pochodzące od sprzedawców – robi tak 18 proc. respondentów. Z kolei 15 proc. azjatyckich użytkowników loguje się w sklepach do tamtejszych sieci Wi-Fi by otrzymywać informacje oraz oferty od sprzedawców. Respondenci z innych regionów świata są w tych wszystkich segmentach badania na dalszych miejscach niż mieszkańcy Azji i Pacyfiku.

Autor: ps

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas