Internet2011-01-31
8

Ponad połowa polskich internautów nie zna serwisów zakupów grupowych

Więcej niż połowa polskich internautów nie kojarzy żadnego serwisu zakupów grupowych – wynika z sondażu PBI. Wśród mniejszej części użytkowników najbardziej znaną stroną tego typu jest Groupon.pl.

Prawie trzy czwarte polskich internautów samodzielnie nie potrafi wymienić nazwy jakiegokolwiek serwisu zakupów grupowych. Przypomnijmy, że takie witryny pojawiły się w naszym kraju w kwietniu br. – jako pierwszy ruszył Gruper.pl (więcej na ten temat), a w połowie roku na polski rynek wszedł Groupon, przejmując CityDeal.pl (więcej o tym).

I właśnie Groupon.pl jest najbardziej znanym serwisem social shoppingowym w Polsce – przy czym zna go mniej niż 15 proc. internautów, a część z nich wymienia nazwę CityDeal.pl. Groupon.pl jest też zdecydowanie najczęściej odwiedzaną stroną z zakupami grupowymi (zobacz całe zestawienie).

Co ciekawe, 9 proc. respondentów wśród serwisów social shoppingowych wymienia Allegro.pl, które nie udostępnia usług tego typu.

Natomiast kiedy internautom pokazano listę serwisów z zakupami grupowymi, żadnego nie potrafiła rozpoznać połowa z nich. Co trzeci kojarzył Groupon.pl (CityDeal.pl), a co czwarty – Gruper.pl.


Sondaż zrealizowała firma Polskie Badania Internetu (PBI) na grupie 502 internautów w wieku 18-54 lata. Pytania zadano w ramach badania Omnibus Online w grudniu ub.r. Odpowiedzi nie sumują się do 100 proc., ponieważ respondenci mogli wskazać więcej niż jeden serwis.

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas