Internet2004-12-07
0

"Pop-upy niezwyciężone"

Sieć reklamowa Ad.net znalazła sposób jak obejść blokadę pop-ów w Microsoft Service Pack 2 dla systemu Windows

Reklama internetowa w Polsce cały czas intensywnie się rozwija, świadczą o tym zarówno zwiększające się wpływy z reklamy on-line, jak i coraz to nowe formy reklamy wymyślane przez wydawców. Niektóre firmy jednak uważają takie nowatorskie działania reklamowe za niewłaściwe oraz szkodliwe i starają się chronić na siłę internautów. Mowa tutaj oczywiście o przygotowanym przez Microsoft Service Pack 2 (SP2), który automatycznie blokuje reklamy w wyskakujących okienkach.

Jednak okazuje się, że ci, którzy zdążyli pożegnać się z Pop-upem reklamowym z powodu rosnącej popularności SP2 i jego "morderczych" skłonności wobec tej formy reklamy internetowej, okazali się nazbyt gorliwymi grabarzami. Pop-up, póki co, nie zamierza odchodzić w niepamięć, a wszystko to za sprawą kolejnych "niedoróbek" w SP2 oraz oczywiście pomysłowości firm zajmujących się reklamą internetową. Luka jest szeroka i dotyczy wszystkich reklam okienkowych: Pop-upa, Pop-undera, Favourite Ada, Interstitiala.

Propozycję omijania blokady dla Microsoft Service Pack 2 znalazła sieć reklamowa Ad.net ze względu na wprowadzony mechanizm: adserwer Ad.netu rozpoznaje, czy użytkownik ma zainstalowany Service Pack 2 i w zależności od tego serwuje odpowiedni kod reklamy pop-upowej. W Windows'ach z SP2 pierwotnie zablokowany Pop-up, zostanie wyemitowany w momencie, gdy użytkownik będzie kontynuował swoją wycieczkę po witrynie. Każda akcja internauty w serwisie (kliknięcie, zaznaczenie tekstu) spowoduje wyświetlenie się reklamy pop-upowej.

Ad.net dla swoich klientów przygotował jeszcze inne alternatywne rozwiązanie. Emitowanie Pop-upów przygotowanych na warstwie, tak jak inne reklamy layerowe typu Brandmark czy Toplayer. Reklam tego rodzaju SP2 w ogóle nie blokuje, jednak wadą tego rozwiązania jest niemożliwość stworzenia w takiej właśnie formie Interstitiala w pełnej postaci  oraz Pop-undera.

"Uważam, że to dobra wiadomość dla rynku reklamy internetowej, ponieważ formy pop-upowe są nadal bardzo cenionymi i skutecznymi możliwościami zaistnienia w Internecie. Mam nadzieję, że nasi klienci będą zadowoleni z zaproponowanego rozwiązania." - komentuje Adam Wysocki - Dyrektor ds. Obsługi Klientów sieci Ad.net.

Autor:

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas