Prasa2012-09-17
2

Poradniki dla pań: „Kobieta i Życie” wyprzedziła „Świat Kobiety”, „Dobre Rady” liderem

W I półroczu br. w segmencie miesięczników poradnikowych dla kobiet większość pism zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Naj Magazyn”. Zyskały jedynie „Kobieta i Życie” oraz „Claudia”. Liderem pozostały „Dobre Rady”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w I półroczu br. wyniosła 401 138 egz. po spadku względem I półrocza ub.r. o 12,60 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), która zanotowała wynik sprzedażowy na poziomie 390 423 egz., po wzroście o 1,52 proc.

Z pozycji drugiej na trzecią spadł “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem wyniosła 379 973 egz., a strata - 7,71 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może znajdująca się na miejscu piątym „Claudia” (Gruner +Jahr Polska). Jej średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. poszła do góry o 16,20 proc. do 239 569 egz.

Z kolei największy spadek wynoszący aż 40,81 proc. odnotował plasujący się na ostatniej pozycji „Naj Magazyn”, który sprzedał się w liczbie 68 588 egz. Od maja br. pismo to wydawane jest przez Wydawnictwo Bauer (wcześniej przez G+J Polska). Od połowy lipca br. zostało ono przekształcone z miesięcznika w dwutygodnik, odświeżone oraz wróciło do swego dawnego logo (więcej na ten
temat
).

Zobacz tabelę


W czerwcu br. liderem sprzedaży ogółem była "Kobieta i Życie" z wynikiem 479 141 egz. po wzroście o 27,6 proc. w stosunku do czerwca br. Jednak największy w ujęciu rocznym wzrost sprzedaży, wynoszący aż 54,15 proc., odnotowała „Claudia”, a najwięcej stracił tutaj także „Naj Magazyn” - aż 41,15 proc. Było to ostatnie wydanie tego pisma w częstotliwości miesięcznej. 

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas