Pierwszy półfinał konkursu Eurowizji, podczas którego o awans walczyła Polka Magdalena Tul, zobaczyło 2,2 mln widzów. Finał rywalizacji przyciągnął 2,1 mln osób.
Pierwszy półfinał, nadany 10 maja, zapewnił TVP1 - 16,92 proc. udziału w grupie 4+ oraz 15,66 proc. wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. Drugiego półfinału stacja nie pokazała na żywo. Jego skrót w piątek, 13 maja, zgromadził 537 tys. widzów (9,6 i 7,2 proc. udziału). Finał, bez udziału Polski, miał 20,8 proc. udziału w grupie 4+ oraz 18,68 proc. udziału w grupie komercyjnej.
Zobacz tabelę
Podczas emisji finału Jedynka była liderem rynku. Druga pozycja przypadła TVP2, trzecia Polsatowi - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Relacje chętnie śledziły kobiety, osoby z wykształceniem podstawowym i średnim. Wpływy cennikowe przy Eurowizji wyniosły 729 tys. złotych ( bez rabatów).
Konkurs zwyciężyli Ell i Nikki z Azerbejdżanu i to właśnie tam odbędzie się przyszłoroczna edycja imprezy. Reprezentantka Polski, Magdalena Tul nie zakwalifikowała się do finału.