Reklama2019-10-02
1

Stowarzyszenia Twoja Sprawa alarmuje w kampanii, że „pornografia uzależnia dzieci” (wideo)

fot. materiały prasowefot. materiały prasowe

Stowarzyszenie Twoja Sprawa rozpoczęło kampanię społeczną pod hasłem „Pornografia uzależnia dzieci”. Wspiera ją minister sprawiedliwości ze środków Funduszu Sprawiedliwości.

Spot z kampanii ma pokazać powszechność korzystania przez dzieci ze stron pornograficznych, a także zachęcić do odwiedzenia działającego od roku serwisu oPornografii.pl. Dostępne są tam materiały o szkodliwych skutkach korzystania z pornografii, zwłaszcza przez dzieci, oraz porady dla rodziców, jak temu przeciwdziałać.

Akcja ma być odpowiedzią na wyniki badań Instytutu Profilaktyki Zintegrowanej wśród nastolatków w wieku od 14-16 lat. Ponad 11 proc. chłopców i 1,4 proc. dziewczyn z tej grupy stwierdziło, że oglądają pornografię codziennie, a drugie tyle osób - że od 11 do 30 razy w miesiącu.

 

- Osoby, które miały wczesny kontakt z pornografią, np. w wieku 12 lat bądź wcześniej, częściej wskazywały na problemy związane z czerpaniem satysfakcji w związku, jak również na niższą satysfakcję seksualną. W grupie tej istotnie wyższa - siedmiokrotnie u mężczyzn a czterokrotnie u kobiet - była częstotliwość postrzegania siebie, jako osoby uzależnionej od pornografii - komentuje dr hab. Piotr Rzymski z Zakładu Medycyny Środowiskowej na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.

- Takie kampanie informacyjne i edukacja rodziców jest wciąż bardzo potrzebna, ponieważ problem uwikłania w oglądanie pornografii i ryzyko uzależnienia się od niej, dotyka coraz większej i coraz młodszej grupy dzieci. Skutki tego już obserwujemy w pokoleniu współczesnych nastolatków i młodych dorosłych - dodaje.

Koncepcję kampanii opracowało Stowarzyszenie Twoja Sprawa, a spot zrealizowano współpracy z domem produkcyjnym Foszer Sawicki. Akcja obejmuje YouTube'a, Facebooka i Twittera, potrwa do końca listopada. Jej budżet wynosi 250 tys. zł.

Akcja jest współfinansowana ze środków Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest minister sprawiedliwości.

Rok temu organizacja promowała serwis oPornografii.pl w kampanii przygotowanej przez Telescope i Papaya Films. Natomiast na początku br. udostępniła animowany spot mający pokazywać, co dzieje się w psychice dziecka oglądającego pornografię.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas