PGP Innowacje i LOT zapowiedziały, że wkrótce wprowadzą nową usługę z wykorzystaniem samoobsługowych terminali pocztowych PostInAir. Pierwszy testowy terminal stanął pod siedzibą linii lotniczych LOT w Warszawie.
Usługa PostInAir ma ruszyć w ciągu kilku najbliższych tygodni, a docelowo lotniskomaty mają pojawić się na wszystkich lotniskach w Polsce oraz w 100 lokalizacjach w największych polskich miastach.
Dzięki automatycznym urządzeniom rozmieszczonym na polskich lotniskach, pasażerowie będą mogli nadać przesyłki lotnicze do dowolnego miejsca na terenie całej Polski, a wkrótce także Unii Europejskiej. Usługa ma zapewnić szybki czas doręczenia (z Krakowa do Gdańska nawet w 4 godziny), a bezpieczeństwo przesyłek będzie gwarantowane przez stosowanie międzynarodowych standardów lotniczych IATA.
Cały system i terminale pocztowe będą dostępne dla użytkowników przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Dodatkowo specjalna usługa monitoringu pozwoli na kontrolowanie wszystkich procedur oraz na śledzenie drogi przesyłki przez internet.
Ponadto lotniskomaty PostInAir zaoferują możliwość zdeponowania przedmiotów zakwestionowanych przez lotniskową służbę bezpieczeństwa.