Prasa2009-08-31
1

Pracownicy 'Przekroju' liczą na nowe otwarcie

Nowy wydawca tygodnika "Przekrój", chce w najbliższych latachosiągnąć sprzedaż na poziomie 120-160 tys. egzemplarzy. Z tygodnikazniknąć mają bieżące informacje - ustalił portal Wirtualnemedia.pl

W piątek nowy wydawca, krakowski biznesmen i producentfilmowy Grzegorz Hajdarowicz, spotkał się z zespołem"Przekroju". - Spotkanie przebiegło w dobrej atmosferze, azespół pozytywnie i optymistycznie (choć nie bez pytań iwątpliwości) odebrał wypowiedzi nowego wydawcy, który maumiejętność nawiązywania bezpośredniego kontaktu z ludźmi -relacjonuje Jacek Kowalczyk, redaktor naczelny tygodnika"Przekrój". - Wierzymy w sens "nowego otwarcia" idługofalowość przedsięwzięcia - dodaje naczelny.

Kowalczyk podkreśla także, że cała załoga tytułu pozostaje, apismo ukazywać się będzie swoim rytmem. Potwierdza to równieżJarosław Knap, doradca nowego inwestora.

- Nie planujemy zwolnień. Wszyscy otrzymali takie sameumowy, na takich samych warunkach jakie mieli dotychczas -tłumaczy Knap. Przyznaje jednak, że w tej chwili nowy wydawca ma coprawda wizję dotyczącą przyszlości "Przekroju", ale trudno jąnazwać konkretnym planem. - Taki plan Grzegorz Hajdarowicz miałgotowy 10 lat temu, kiedy po raz pierwszy chciał kupić tytuł, terazzmieniły się realia, stąd potrzeba nam około pół roku, byprzygotować się dobrze do realunchu pisma - mówi Knap.

Przedstawiciel wydawcy zapowiada, że po przeprowadzonychzmianach będzie to tygodnik, jakiego dotychczas na polskim rynkunie było. Mają zniknąć z niego bieżące informacje, bo jak twierdziKnap, one są dziś dostępne dla wszystkich na bieżąco w internecie.Nie wiadomo jednak na razie czy newsy będą pojawiać się nainternetowej stronie tygodnika (tak jak np. Wprost24.pl).

Wiadomo jednak, że sam "Przekrój" ma stać się tygodnikiem otematyce społeczno-kulturalno-cywilizacyjnej, a na jego łamach będąpublikować osoby z dobrze znanymi nazwiskami, co ma przyciągnąćczytelników.

Pierwszy numer, po zmianie wydawcy, ukaże się na rynku 8października. - Nie nastąpią obecnie żadne gwałtownezmiany, oprócz tych zmian, które były już w planach i które niemają charakteru radykalnego, lecz co najwyżej przesunięcieakcentów. Traktujemy czytelnika poważnie - zastrzega Kowalczyk.

Sprzedaż ogółem tygodnika "Przekrój" w pierwszym półroczu 2009roku wyniósł 45 467 egzemplarzy (dane ZKDP).

Autor:RPS

Więcej informacji:Grzegorz Hajdarowicz, Przekrój

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas