Reklama2021-09-23
3

Będzie kampania edukacyjna o podwyżkach cen prądu, przetarg wygrał Publicis

Polski Komitet Energii Elektrycznej przygotowuje akcję mającą edukować konsumentów na temat nadchodzących podwyżek cen prądu. Przetarg dotyczący stworzenia i realizacji akcji wygrało konsorcjum spółek Publicis Consultants, Publicis Worldwide i MSL Group.

- Chcemy zrobić kampanię edukacyjną, która pokaże Polakom, jak mogą się uchronić od podwyżek cen prądu, które są nieuchronne. Jak mogą zminimalizować ich skutki - powiedział „Rzeczpospolitej” Maciej Kosc, dyrektor ds. komunikacji w Polskim Komitecie Energii Elektrycznej. Organizacja zrzesza polskich dostawców energii elektrycznej, na czele z państwowymi koncernami PGE, Energa, Enea i Tauron.

Na razie PKEE przeprowadził przetarg dotyczący współpracy przy kampanii w zakresie doradztwa strategicznego, relacji z mediami i public affairs. Zlecenie zdobyło konsorcjum spółek Publicis Consultants, Publicis Worldwide i MSL Group.

Kampania może rozpocząć się w ciągu miesiąca. Nie wiadomo jeszcze, jaki będzie mieć zasięg i jakie będą jej koszty.- Pracuje nad tym sztab ludzi, naszych pracowników i pracowników agencji - stwierdził Kosc.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/konsumenci-maja-prawie-48-mld-zl-zaleglosci-firmy-12-mld-zl ##

Będą duże podwyżki cen prądu

Od kilku tygodni podawano nieoficjalne informacje, że z początkiem 2022 roku ceny prądu mają wzrosnąć nawet o 40 proc. O zgodę na takie podwyżki mieli zwrócić się do Urzędu Regulacji Energetyki czołowi dostawcy.

Podwyżki są związane z dużymi wzrostami cen praw do emisji dwutlenku węgla, niezbędnej przy produkcji energii elektrycznej z węgla.

- Nie będą to podwyżki odzwierciedlające poziom inflacji, ale znacznie wyższe. Padają różne liczby i poruszamy się rzeczywiście raczej na poziomie dwucyfrowym niż jednocyfrowym - powiedział prezes URE Rafał Gawin w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną”.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/przy-klopotach-finansowych-na-pozniej-odkladamy-platnosc-rachunki-za-tv-i-telefon ##

Premier Mateusz Morawiecki na początku września na antenie RMF FM zapewnił, że podwyżki nie sięgną 40 proc. - Rząd nie powstrzyma podwyżek cen prądu, bo to nie on decyduje o ich wysokości - zaznaczył szef rządu.

Kpiny z zapowiedzi kampanii edukacyjnej

Zapowiedź akcji mającej edukować konsumentów co do podwyżek cen prądu wywołała w poniedziałek wiele prześmiewczych wpisów dziennikarzy na Twitterze. - Bez tej kampanii Polacy na pewno nie zauważyliby, że ceny energii ostro idą w górę i trzeba (znów) zacisnąć pasa. Bankowo - stwierdził Łukasz Rogojsz z Gazeta.pl.

- Proponuję hasła w stylu: „Przy zgaszonym świetle łatwiej o 500+” ;) - napisał Krzysztof Berenda z RMF FM. - W ramach kampanii oswajającej z wysokimi cenami energii proponuję hasło: „po ciemku mniej widać obłudę” - zasugerowała Karolina Opolska z Onetu.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/pod-koniec-roku-inflacja-wyniesie-6-proc ##

- W ramach kampanii oswajania z podwyżkami prądu proponuję zatrudnić Urszulę i puszczać na okrągło fragment "Dmuchawce, latawce, wiatr". O ten: "Jak porażeni Bosko zmęczeni..." - stwierdził Dariusz Ćwiklak z „Newsweek Polska”. - Proponuję, żeby zrobiła ją PFN - skomentowała Estera Flieger z NGO.pl.

Inną opinię wyraził natomiast Michał Danielewski, wicenaczelny OKO.press. - Akurat akcja informacyjna dotycząca cen prądu to dobry pomysł. Te ceny będą rosły niezależnie od tego, kto będzie rządził, warto więc, żeby obywatele wiedzieli, o co w tym wszystkim chodzi i po co to wszystko. Pytanie oczywiście, jak to będzie zrealizowane, ale pomysł jest ok - ocenił.

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas