Średnio 2,87 mln widzów śledziło w TVP pierwsze 31 spotkań Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii. Największą widownią cieszył się mecz otwarcia Brazylia-Chorwacja. Dane wszystkich spotkań w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Przez pierwsze 11 dni mundialu pokazała na swoich antenach łącznie 31 meczów fazy grupowej mundialu. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w TVP1 i TVP2 oglądało je średnio 2,7 mln widzów, co przełożyło się na 28,18 proc. udziału w grupie 4+ i 31,14 proc. w 16-49. Wszystkie spotkania równolegle pokazywane były w TVP Sport - tam ich oglądalność wyniosła 169 tys. widzów (przy udziale wynoszącym odpowiednio 1,73 proc. i 1,96 proc.). Oznacza to, że średnia widownia każdego spotkania w TVP to około 2,87 mln osób.
Spośród głównych anten więcej widzów gromadziły mecze nadawane w TVP1, która pokazywała spotkania w najlepszym czasie antenowym - o godz. 20.30. Oglądalność meczów w Jedynce wyniosła 3,19 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 30,18 proc. i 33,27 proc. Z kolei spotkania nadawane w Dwójce gromadziły o milion widzów mniej.
Najwięcej widzów w pierwszych dwóch fazach rozgrywek grupowych zgromadził mecz otwarcia, w którym Brazylia pokonała Chorwację 3:1. W czwartek 12 czerwca br. w TVP1 obejrzało go średnio 5,19 mln osób, co przełożyło się na 44,51 proc. udziału w grupie 4+ i 47,85 proc. w grupie 16-49.
Drugim najpopularniejszym spotkaniem mundialu był transmitowany 19 czerwca br. w Jedynce mecz Urugwaj-Anglia (5,1 mln widzów), a trzecie miejsce zajęło stracie Hiszpanii i Holandii z 13 czerwca (4,86 mln).
W TVP Sport największą widownią cieszył się natomiast mecz Włochy-Kostaryka, który przyciągnął do tej stacji 305 tys. widzów. Udział TVP Sport w czasie jego transmitowania wyniósł odpowiednio 2,8 proc. i 2,82 proc.