594 prace od 150 agencji komunikacji marketingowej, mediów iindywidualnych artystów zostało zgłoszonych do szóstej edycjiPolskiego Konkursu Reklamy KTR'2009. Rozstrzygnięcie plebiscytunastąpi 29 kwietnia br. podczas uroczystej gali.
W tym roku zgłoszeń było o 9 proc. mniej niż rok temu, ale wporównaniu do 2007 roku ich liczba zwiększyła się o 21 proc.Najwięcej prac zgłoszono w kategorii Reklama Drukowana (167). Dalejznalazły się kategorie: Reklama Film (83 zgłoszenia), Fotografia(67), Ilustracja (59), Design (57), Media Interaktywne (46),Warsztat TV/Radio (35), Active Advertising (34), Reklama Radio (26)i Kampania (20).
Firmą, która przesłała do konkursu najwięcej prac (42), byłaagencja DDB Warszawa. Na kolejnych miejscach uplasowały się:Publicis (25 zgłoszeń), Team One (23), Photoby (23), Euro RSCG(15), Young & Rubicam Poland (15) i Leo Burnett Warszawa(15).
Zwycięzców wybierze 190-osobowe jury pod przewodnictwem MatiasaPalm-Jensen, creative presidenta szwedzkiej agencji Farfar,należącej do grupy Isobar. Obrady jurorów rozpoczęły się 17kwietnia i potrwają do 24 kwietnia br.
W ramach KTR'2009 zorganizowane zostały także konkursy YoungCreatives (przeznaczony dla młodych profesjonalistów) i Students(adresowany do szkół i uczelni). Imprezie towarzyszy także FestiwalSztuki Komercyjnej. W jego ramach organizowane są wystawy,koncerty, piknik rodzinny, akcje uliczne oraz wykłady i szkoleniapoświęcone reklamie i jej warsztatowi.
Polski Konkurs Reklamy KTR organizowany jest od 2004 roku przezKlub Twórców Reklamy, organizację afiliowaną przy StowarzyszeniuKomunikacji Marketingowej SAR.