Badania2013-12-12
1

Prawie co trzeci polski internauta ma tablet, co piąty planuje go kupić

30% polskich internautów powyżej 15 roku życia ma tablet, a 20% planuje kupić urządzenie tej kategorii - wynika z badania Brainlab.

Dla 91% użytkowników tabletów największym atutem tego typu urządzeń jest ich mobilność, która umożliwia korzystanie z urządzenia w każdej sytuacji. Po 71% badanych wskazało na ich małą wagę oraz alternatywę dla komputera przy przeglądaniu zasobów sieci, które pozwalają na szybki dostęp do informacji. Wśród innych zalet respondenci wymieniali niewielkie wymiary (61%), poręczność (58%), wytrzymałość baterii (48%) i użyteczność aplikacji (33%).

Natomiast wśród wad tabletów wskazywanych przez ich użytkowników pojawiały się: brak możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych (40%), brak zabezpieczeń antywirusowych (40%), brak profesjonalnego programu biurowego (33%) oraz brak kontroli rodzicielskiej (27%). Problemem jest również brak możliwości personalizacji pulpitu czy utworzenia kilku kont użytkowników.

Wśród użytkowników tabletów większość (91%) wskazuje, że w ich gospodarstwie domowym jest jedno takie urządzenie, z którego wymiennie korzysta cała rodzina.

Wyniki badania pokazują również, że zdecydowane pierwszeństwo podczas zakupu tabletu ma cena oraz czas pracy urządzenia. Ważnym czynnikiem jest również przekątna ekranu - wśród użytkowników królują wyświetlacze 7-calowe (42%) i 10-calowe (30%).

Badanie "Rynek tabletów w Polsce" zostało przeprowadzone przez Brainlab na zlecenie polskiego oddziału firmy Microsoft w dniach 2–7 października 2013 r. na reprezentatywnej grupie 530 internautów.

 

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas