Badania2015-09-17
2

Prawie połowa Polaków znajduje czas na hobby, sport i książki najpopularniejsze (infografika)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Harmonogram Polaków w dużej mierze pozwala na realizacje własnych pasji. Co druga osoba znajdująca czas na realizację własnego hobby twierdzi, że udaje jej się to pogodzić z życiem codziennym - wynika z badania IQS.

Blisko połowa Polaków (45%) twierdzi, że znajduje czas na realizację swoich pasji. Zdecydowanie częściej taką możliwość deklarują mężczyźni niż kobiety (54 vs. 38%) oraz osoby młode, do 34 roku życia (średnio 52%). Nieco rzadziej natomiast osoby pracujące (spory udział uczących się, studentów), a potem odsetek ten znacznie spada (do 39%).

Osoby, które znajdują czas na własne hobby, twierdzą w większości (49%), że ilość czasu poświęcana pasjom średnio w tygodniu jest w ich poczuciu wystarczająca - w sam raz, aby pogodzić życie codzienne z hobby. Spora grupa (33%) uważa jednak, że czasu tego jest za mało, chcieliby móc poświęcać go na swoje hobby zdecydowanie więcej (osoby powyżej 35 roku życia, z wyższym wykształceniem). Zaledwie co dziesiąty badany (10%) z tej grupy uważa, że hobby pochłania go zbyt mocno (dużo czasu) i są to najczęściej młodzi mężczyźni, uczący się/studiujący.

Blisko co czwarty badany (23%) deklaruje brak czasu dla siebie, na swoje hobby i są to częściej osoby w wieku 25-34 lata (31%).

Sporo osób (21%) miało kłopot z udzieleniem odpowiedzi na pytanie o posiadanie czasu wolnego - częściej osoby powyżej 35 roku życia, mieszkańcy wsi lub najmniejszych miast, o słabszej pozycji materialnej.

Najpopularniejsze hobby i sposoby spędzania wolnego czasu to sport (niedoprecyzowane czy kibicowanie czy uprawianie) i aktywność fizyczna (17%) oraz czytanie książek (10%). Pojawiały się również: robótki ręczne / majsterkowanie / modelarstwo (3%), ogród / działka / uprawa roślin i kwiatów (3%) oraz gry komputerowe (3%).

Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy IQS w maju 2015 r. w ramach IQS96 (omnibus online), techniką CAWI (Computer Assisted Web Interview), metodą RTS. Analizą objęto grupę 1000 internautów w wieku 15 i więcej lat. Zaproszenia do udziału były wyświetlane użytkownikom witryn internetowych o łącznym miesięcznym zasięgu ponad 95% polskich internautów. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy.

Autor:km

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas