Internet2005-01-12
0

Premiera wyników PBI/Gemius

Wczoraj zaprezentowano długoczekiwane wyniki projektu badawczego Megapanel PBI/Gemius

Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli firmy badawczej Gemius SA i spółki Polskie Badania Internetu Sp. z o.o., w nowy rok branża reklamy internetowej wchodzi z pierwszymi, uznanymi za standard na naszym rynku, niezależnymi wynikami oglądalności witryn i aplikacji internetowych. Od wczoraj znana jest odpowiedź na pytanie: Kto, gdzie i ile czasu spędza w sieci.

Na konferencji zorganizowanej w Warszawie, firma badawcza Gemius SA oraz spółka Polskie Badania Internetu zaprezentowały pierwsze oficjalne wyniki oraz metodologię, długo oczekiwanego na rynku, badania Megapanel PBI/Gemius. Celem badania jest poznanie liczby i profilu społeczno-demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci.

Opublikowane wyniki prezentują dominującą popularność polskich portali - Onet.pl, Wirtualna Polska, INTERIA.PL, Gazeta.pl i o2 - mierzoną liczbą odwiedzających je użytkowników (real users). Popularność ta wpływa jednocześnie na dłuższy od przeciętnego średni czas spędzany na tych witrynach przez jednego użytkownika. Wysoką oglądalność w internecie odnotowano jednak nie tylko na portalach, ale też na stronach firm telekomunikacyjnych, w  szczególności operatorów sieci komórkowych. Stosunkowo dużo czasu internauci spędzają również używając komunikatorów internetowych.

Prezentacja kompleksowej wiedzy na temat polskich witryn i aplikacji internetowych wzbogacona została o istotną nowość - w wynikach Megapanel PBI/Gemius uwzględniono odwiedzane przez polskich użytkowników witryny zagraniczne.

Zobacz tabelęitryn i aplikacji internetowych, z których korzystają polscy użytkownicy sieci - zostało zainicjowane przez największe podmioty rynku interaktywnego w Polsce w celu zapewnienia stabilnego rozwoju internetu i rynku reklamy internetowej w Polsce. 

Celem badania jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników internetu oraz sposobu, w jaki internauci korzystają z sieci. Wyniki badania umożliwiają porównywanie popularności witryn i aplikacji internetowych oraz oszacowanie ich potencjału reklamowego przy pomocy precyzyjnie zdefiniowanych wskaźników. Badaniem objętych jest obecnie wiele tysięcy witryn, zarówno polskich jak i zagranicznych.

Badanie Megapanel PBI/Gemius opiera się na unikalnej na skalę światową metodologii, łączącej właściwości badania typu user-centric (badanie panelowe) z badaniem typu site-centric (badanie gemiusTraffic). Podstawowym źródłem informacji o odwiedzanych witrynach, używanych aplikacjach oraz czasie korzystania z internetu w badaniu Megapanel PBI/Gemius jest kilkunastotysięczny panel użytkowników internetu, stanowiący miniaturę polskiej społeczności internautów. Skład panelu jest dopasowywany do struktury demograficznej polskich użytkowników internetu, pochodzącej z sondażowego badania strukturalnego NetTrack, prowadzonego przez SMG/KRC Media Poland. Wyniki badania panelowego są uzupełniane danymi z badania site-centric. Połączenie obu typów badań umożliwia pełną prezentację informacji o ruchu internetowym oraz o profilach społeczno-demograficzych internautów na analizowanych serwisach.

Autor:Marcin Szumichora

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas