Internet2013-01-16
9

Presspublica w internecie: traci „Rz”, tygodniki słabo

Serwisy Presspubliki osiągnęły w ciągu ostatniego roku nieznaczny wzrost odwiedzalności. Sporo zyskała Kariera.pl, za to spadek zanotował serwis „Rzeczpospolitej”.

Dane z Megapanelu PBI/Gemius przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że zdecydowanie najpopularniejszym serwisem Presspubliki jest Rp.pl. W listopadzie ub.r. odwiedziło go 1,09 mln realnych użytkowników (czyli ponad dwa razy więcej niż drugą w rankingu stronę Kariera.pl), którzy wykonali 18,4 mln odsłon (czyli trzy razy więcej niż na drugim pod tym względem serwisie Parkiet.com). Przy czym jeśli chodzi o czas spędzany na stronie przez przeciętnego użytkownika, zdecydowanym liderem jest właśnie Parkiet.com, z którego internauta korzystał średnio przez prawie 84 minuty, czyli pięć razy dłużej niż w przypadku Rp.pl.

Więcej użytkowników niż Parkiet.com, ale mniej odsłon miały w listopadzie serwis z ogłoszeniami o pracę Kariera.pl oraz witryna z informacjami gospodarczymi Ekonomia24.pl. Na pierwszej przeciętny użytkownik spędził 9,5, a na drugiej - 10 minut.

>>> Megapanel z listopada: YouTube i GG w górę. Onet, WP, Gazeta.pl i NK.pl tracą

Mało popularne są natomiast serwisy wydawanych przez Presspublikę magazynów „Uważam Rze”, „Przekrój”, „Sukces” i „Bloomberg Businessweek Polska”. Po części wynika to z faktu, że na stronach są udostępniane tylko krótkie fragmenty tekstów z tych pism, natomiast za całe artykuły trzeba zapłacić. W efekcie serwisy Sukcesmagazyn.pl i Bloombergbusinessweek.pl odwiedziło tak niewielu internautów, że nie zostały one ujęte w wynikach Megapanelu. Przekroj.pl zanotował jedynie 36 tys. użytkowników i 268 tys. odsłon, a Uwarzamze.pl - 81 tys. użytkowników i 1,04 mln odsłon.

Mniej więcej dwa razy wyższą odwiedzalność niż Przekroj.pl miała w listopadzie strona „Życia Warszawy”, stołecznego dodatku do „Rzeczpospolitej”.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w listopadzie 2012 roku

Zobacz tabelę


Przez rok serwis Rp.pl stracił 95 tys. real users i 5,1 mln odsłon, a przeciętny użytkownik przebywał na nim ponad 5 minut krócej. Za to Kariera.pl osiągnęła duży wzrost: 200 tys. real users i 2,4 mln odsłon. Nieznacznie zmieniła się też odwiedzalność stron Ekonomia24.pl (50 tys. real users i 125 tys. odsłon więcej) oraz Parkiet.com (25 tys. real users mniej, 115 tys. odsłon więcej).

Sporo zyskały witryny tygodników „Uważam Rze” i „Przekrój”. Za to serwis „Życia Warszawy” zanotował 190 tys. odsłon mniej niż przed rokiem, a użytkownicy przebywali na nim średnio dwa razy krócej.

Bardzo słabo radzą sobie uruchomione przez Presspublikę w połowie 2010 roku serwisy lifestyle’owe Warszawianki.pl i Kulinarnik.pl. Z końcem 2011 roku obie strony przestały być aktualizowane.

Zobacz tabelę


Wszystkie strony Presspubliki zyskały przez rok 95 tys. real users, ale straciły 2,1 mln odsłon. W listopadzie ub.r. przeciętny użytkownik korzystał z nich przez 4,5 minuty krócej niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę

 


 

Autor:tw

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas