Przez ostatnie 216 lat firma Beam Inc., producent whisky Jim Beam, kierowała swoje wyroby niemal wyłącznie do mężczyzn. Teraz chce przyciągnąć także płeć piękną.
Z myślą o kobietach Beam wprowadza właśnie na rynek trzy nowe produkty - koniak Courvoisier z dodatkiem czerwonego wina, cierpką wódkę Pucker oraz niskokaloryczne koktajle Skinnygirl. Na początku przyszłego roku ma się także pojawić nowa linia czekoladowych likierów o nazwie Crave. Drink będzie mieszanką aromatów takich jak mięta, ostra papryka i wiśnia.
"Dwa lata temu 100 proc. naszych działań marketingowych było kierowanych do mężczyzn. Do kobiet nie zwracaliśmy się w żaden szczególny sposób." - stwierdził Kevin George, globalny szef marketingu w Beam.
Firma po raz pierwszy zauważyła, że ma szansę na dotarcie do kobiet w 2009 roku, kiedy wprowadziła Red Stag - odmianę Jim Beam z dodatkiem aromatu czarnej wiśni. Pomimo męskiej nazwy i umowy reklamowej z wytatuowanym wokalistą Kid Rockiem, okazało się, że kobiety kupowały słodszą mieszankę prawie trzy razy częściej niż zwykłego bourbona.
Nowa strategia nie oznacza, że Beam rezygnuje z mężczyzn. Producent liczy tutaj na szybszy wzrost niż cała branża dzięki wyższej marży na istniejących już markach, takich jak Beam Devil’s Cut i Makers 46. Chce także zdobyć rynki zagraniczne dzięki whisky Teacher’s Scotch i swoim innym głównym markom.