Badania2014-06-18
2

Produkty marek własnych kupujemy, ale wolimy się do tego nie przyznawać

97 proc. Polaków deklaruje, że posiada lub posiadało w domu produkty marek własnych - wynika z badania SW Research.

73 proc. Polaków ma pozytywne skojarzenia z produktami marek własnych sieci detalicznych, ale niemal tyle samo osób woli się nie przyznawać, że takie produkty kupuje. Jedynie 37 proc. badanych uważa, że producenci marek własnych wykazują dbałość o ich wizerunek, natomiast tą samą cechę popularnym markom przyznałoby 72 proc. pytanych.

Jako atuty marki własnej konsumenci wskazują atrakcyjną cenę (83 proc.), promocje (76 proc.) oraz dobrą relację jakości do ceny (64 proc.). 54 proc. respondentów odpowiedziało, że marka własna skierowana jest do osób takich jak one. W tym pytaniu znane marki osiągnęły niemal ten sam wynik (57 proc.).

Respondenci zupełnie inaczej traktują kwestię samej jakości produktów. 45 proc. odpowiedziało, że wartość „dobra jakość” pasuje do produktów marek własnych, ale znacznie więcej (70 proc.) tą samą cechę przypisałoby produktom znanych marek.

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie On Board PR Ecco Network w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 lat. Zebrano łącznie 1009 w pełni wypełnionych kwestionariuszy. Maksymalny błąd standardowy nie przekroczył 3,2 pkt. proc. dla całej badanej próby. Badanie przeprowadzono na autorskim oprogramowaniu "3S" zintegrowanym z panelem internetowym SW Panel.

Autor:km

Więcej informacji:marki własne, zwyczaje zakupowe

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas