Telewizja2016-07-13
14

„Projekt Lady” wakacyjnym hitem TVN. Reality-show zyskuje widzów z odcinka na odcinek

Małgorzata Rozenek-Majdan w programie Małgorzata Rozenek-Majdan w programie "Projekt Lady"

Reality-show „Projekt Lady” ogląda średnio 1,92 mln widzów. TVN w czasie emisji programu jest wiceliderem rynku telewizyjnego zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej. Widownia formatu rośnie z odcinka na odcinek.

Nowy reality-show „Projekt Lady” na antenie TVN pokazywany jest w poniedziałki o godz. 20.55, począwszy od 27 czerwca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków programu wyniosła 1,92 mln osób, co przełożyło się na 14,16 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 18,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Widownia „Projekt Lady” rośnie z odcinka na odcinek. Pierwszy z nich oglądało średnio 1,74 mln osób, drugi - 1,89 mln, a trzeci - już 2,12 mln.

Każdy odcinek programu przynajmniej przez minutę śledziło 3,98 mln widzów, a największy zasięg miał drugi z nich, który dotarł do 4,20 mln osób.

Oglądalność programu odcinek po odcinku

Zobacz tabelę

TVN w paśmie nadawania reality-show zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Polsat z udziałem na poziomie 18,09 proc., nadający w tym czasie mecz piłki nożnej z Euro 2016 oraz filmy fabularne. Trzecia jest Jedynka (7,62 proc.; różne audycje), a czwarta - Dwójka (5 proc.; „Kocham Cię, Polsko!”).

Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Widownia produkcji na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Analizując wyniki oglądalności tzw. „wielkiej czwórki” w paśmie nadawania poszczególnych odcinków „Projektu Lady” (dane dla poniedziałkowego pasma od godz. 20.55 do 21.52) wynika, że pierwsze dwie emisje reality-show TVN zajęły drugie miejsce w rynku telewizyjnym w obu grupach wiekowych, przegrywając z Polsatem. Główna antena Telewizji Polsat miała zdecydowaną przewagę 27 czerwca, kiedy to relacjonowała ona mecz Anglia-Islandia w ramach Euro 2016 (spotkanie to w analizowanej stacji oglądało 3,91 mln widzów). 11 lipca to TVN z emisją „Projektu Lady” pokonał już wszystkich konkurentów w obu grupach wiekowych.

Udziały tzw. „wielkiej czwórki” w paśmie nadawania „Projektu Lady”

Zobacz tabelę

Z danych telemetrycznych wynika, że reality-show największą popularnością cieszy się wśród kobiet, osób w wieku od 25 do 54 lat, z wykształceniem średnim i wyższym oraz mieszkańców miast (wskaźnik AFF pow. 100).

Zobacz tabelę

„Projekt lady” to program, w którym Małgorzata Rozenek stara się 12 zbuntowanych i niegrzecznych dziewczyn nauczyć dobrych manier i przemienić je w prawdziwe damy. Za produkcję wykonawczą, opartego na brytyjskim formacie „Ladette to Lady”, reality-show odpowiada firma Golden Media Polska.

Program początkowo miał znaleźć się w wiosennej ofercie, ale TVN odwołała jego start, tłumacząc decyzję dobrymi wynikami pozostałych propozycji. Zgodnie z nową strategią programową stacja jest bardziej elastyczna w kształtowaniu ramówki i stopniowo odchodzi od sztywnego podziału na sezony.

W czerwcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas