Prokuratura odmówiła wszczęcia postępowania dotyczącego reklamy piwa Żywiec z udziałem boksera Tomasz Adamka. Doniesienie w tej sprawie złożyła Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
W doniesieniu na reklamę Żywca, w której występował bokser Tomasz Adamek, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych argumentowała, że udział znanego sportowca w reklamie piwa jest złamaniem ustawy o wychowaniu w trzeźwości (więcej). Sprawa trafiła do prokuratury w lutym bieżącego roku – niedługo po starcie kampanii reklamowej Żywca z udziałem Adamka (więcej).
Prowadząca tę akcję Grupa Żywiec uzasadniała, że przekaz został sprawdzony pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawnymi, które nie zakazują sportowcom udziału w reklamie piwa ani też prowadzenia kampanii wykorzystującej skojarzenia ze sportem. Prokuratura, do której trafiło doniesienie PARPA, przychyliła się do tych wyjaśnień, odmawiając wszczęcia postępowania w sprawie reklamy Żywca z Tomaszem Adamkiem.