Telewizja2023-09-11
6

Player przywrócił pakiet półroczny. „Data premiery Max może się zmienić”

Serwis streamingowy PlayerSerwis streamingowy Player

Player znowu zaczął sprzedawać pakiety na 180 dni w promocyjnej cenie. Kiedy platforma zrezygnowała z opcji półrocznej i rocznej spekulowano, że ma to związek z planowanym na 2024 rok debiutem serwisu streamingowego Max. - Data premiery Max może się zmienić - można przeczytać w na stronie internetowej HBO Max.

Pakiety obowiązujące przez rok i pół roku zniknęły z oferty Playera w lipcu. - Zmiany w ofercie zarówno w zakresie długości jak i ceny pakietów w Playerze są naturalnym i cyklicznym procesem dostosowywania oferty do aktualnych warunków rynkowych - tłumaczyło wówczas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery.

Pod koniec sierpnia rozpoczęto sprzedaż planów 3-miesięcznych. Pakiet Player (z reklamami) na 90 dni kosztuje 20 zł, natomiast pakiet Player (bez reklam) 40 zł. Teraz powróciły plany 180-dniowe. Paczka z reklamami kosztuje 40 zł (6 miesięcy w cenie 4), natomiast bez reklam 80 zł. W ofercie są kanał TVN, biblioteka wideo na żądanie z nim związana, kolekcje Player Original i Discovery+. Pakiet obejmuje też filmy, a niektóre treści są oferowane w jakości 4K/UHD.

Max od maja w Stanach Zjednoczonych

Serwis streamingowy Max zastąpił HBO Max w USA 23 maja. Nie oferuje jedynie treści serialowych i filmowych, ale także produkcje dokumentalne i reality, dostępne w ramach Discovery+. Podstawowy pakiet Max z reklamami kosztuje 9,99 dol. miesięcznie lub 99,99 dol. rocznie. Pozwala na oglądanie programów na dwóch urządzeniach w rozdzielczości 1080p. Poszczególnych treści nie można pobierać do pamięci wewnętrznej urządzeń. Za droższą opcję trzeba zapłacić 15,99 dol. miesięcznie lub 149,99 dol. rocznie.  Umożliwia oglądanie produkcji w jakości HD bez reklam. W przypadku tego planu można pobrać 30 tytułów. Najdroższy pakiet Ultimate to koszt 19,99 dol. miesięcznie lub 199,99 dol. rocznie. Obejmuje jakość 4K, Dolby Amos i możliwość pobrania 100 tytułów.

Wcześniej pakiet z reklamami HBO Max w USA kosztował 9,99 dol. miesięcznie lub 99,99 dol. rocznie. Pakiet bez reklam, pozwalający na oglądanie treści w jakości 4K HDR i pobranie 30 tytułów 15,99 dol. miesięcznie lub 149,99 dol. rocznie. Discovery+ za oceanem można było nabyć za 4,99 dol. miesięcznie z reklamami lub 6,99 dol. bez reklam. W Polsce Discovery+ jest oferowany jako biblioteka w Playerze. HBO Max kosztuje 29,99 zł miesięcznie lub 234,99 zł rocznie. Osoby, które zdecydowały się na subskrypcję platformy w pierwszym miesiącu jej działalności nad Wisłą płacą 19,99 zł miesięcznie.

Kiedy debiut Max w Polsce?

W Polsce Warner Bros Discovery poza Playerem i HBO Max oferuje usługi TVN24 Go i VOD.pl. Ta ostatnia platforma jest dostępna bezpłatnie i oferuje głównie starsze produkcje z anten TVN i Discovery. Jeden z najważniejszych składników Max, czyli Discovery+ wchodzi w skład Playera. To dlatego pojawiły się spekulacje, że przy okazji pojawienia się globalnej platformy w Europie, dostępny tylko w Polsce serwis może zniknąć.

Na stronie HBO Max może znaleźć trochę informacji na temat nowej platformy. - Nadchodzi Max. Oto kiedy będzie dostępne w Twoim regionie - czytamy w dziale pomocy technicznej. Serwis w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach ma się pojawić przed końcem 2023 roku. - Max powinno być dostępne w Europie w 2024 roku. Data premiery Max może się zmienić – wkrótce podamy więcej informacji - zapewnia Warner Bros. Discovery. Analogiczny komunikat dotyczy Azji Południowo-Wschodniej. Przedstawiciele polskiego oddziału firmy nie chcą zdradzić na jakim etapie są przygotowania do uruchomienia Max i czy Player będzie częścią tej platformy.

Marka Player jest silnie zakorzeniona wśród polskich odbiorców, bo funkcjonuje od 2011 roku. Nie zmieniło tego nawet wprowadzenie obowiązkowych płatności za pakiety. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że już półtora roku temu Player miał 1,5 mln regularnie płacących subskrybentów. Nieprzemyślane zmiany mogą być „wylaniem dziecka z kąpielą”. W kwartale, w którym Max ruszył w USA, HBO, HBO Max, Max i Discovery+ straciły 1,8 mln subskrybentów.
 

Autor:Adrian Gąbka

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas