PR 2018-12-31
8

Prowly.com: w 2017 r. wpływy wzrosły do 944 tys. zł, a strata do 2 mln zł

Joanna Drabent, prezes Prowly.com Joanna Drabent, prezes Prowly.com

W 2017 roku spółka Prowly.com, oferująca platformę internetową do komunikacji public relations, zanotowała 943,9 tys. zł wpływów sprzedażowych, wobec 469,9 tys. zł rok wcześniej. Jednocześnie strata netto firmy zwiększyła się z 1,35 do 2 mln zł.

W 2017 roku wszystkie przychody Prowly.com pochodziły ze sprzedaży krajowej. Firma oferuje internetową platformę do działań public relations, m.in. tworzenia i wysyłania informacji dla mediów oraz prowadzenie internetowych biur prasowych.

Obecnie dostępne są trzy warianty korzystania z Prowly: podstawowy (za 399 zł miesięcznie), pro (899 zł) i premium (1999 zł). Przy zakupie z góry na rok otrzymuje się 15 proc. zniżki.

Dużo więcej na rozwój i marketing

Po stronie kosztów w 2017 roku najbardziej wzrosły wydatki na usługi obce - z 955,4 tys. zł do 1,66 mln zł. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma podała, że w ostatnim kwartale 2017 roku jej zespół developerski skupiał się na przygotowaniu nowej wersji platformy Prowly. - Początek 2018 roku to dla spółki okres związany z wdrożeniem nowej wersji aplikacji. Modernizacji ulegną nie tylko dostępne funkcje. Pojawi się nowy element statystyk, tak istotny dla naszych klientów, zmieni się znacząco szata graficzna. Program zostanie dostosowany również do zmieniających się przepisów o ochronie danych osobowych (RODO) i obowiązku zabezpieczenia danych osobowych. W związku przepisami GDPR, pojawi się również nowy moduł, ułatwiający zarządzanie klientom posiadanymi bazami danych oraz procesem pozyskiwania zgód - wyliczono.

Z kolei dział marketingu w październiku 2017 roku zaczął działania w celu pozyskiwania klientów z Hiszpanii (m.in. badanie zapotrzebowani i zwyczajów tamtejszych firm w zakresie PR, nawiązywanie relacji z lokalnymi agencjami). W grudniu podpisano pierwsze umowy z podmiotami hiszpańskimi.

Już na początku ub.r. do zespołu sprzedaży i obsługi klienta Prowly.com dołączyły trzy nowe osoby. Natomiast w sierpniu na stanowisku dyrektora marketingu Edyta Kowal zastąpiła Piotra Bożka.

W 2017 roku wydatki firmy na wynagrodzenia wyniosły 843,4 tys. zł (wobec 624,9 tys. zł rok wcześniej), a pozostałe koszty rodzajowe - 139,8 tys. zł (w 2016 roku było to 126,5 tys. zł).

Większościowym akcjonariuszem jest fundusz należący do PFR

W skali roku zmalała wartość środków, które Prowly.com miało na rachunkach - z 2,64 mln zł na koniec 2016 roku do 649,7 tys. zł rok później.

Natomiast kapitał zakładowy firmy zwiększono w 2017 roku z 2,84 do 4,8 mln zł.

Na koniec 2017 roku 54,7 proc. akcji Prowly miał Internet Ventures FIZ, 16,4 proc. - prezes spółki Joanna Drabent, 10 proc. - Nisidora Limited, 9 proc. - Sebastian Przyborowski, a 6,4 proc. - Ventures Hub.

Ventures Hub (z portfolio funduszu IQ Partners) został akcjonariuszem Prowly.com w 2013 roku. Natomiast na początku 2016 roku w spółkę zainwestowały Internet Ventures FIZ (należący do Krajowego Funduszu Kapitałowego wchodzącego w skład Polskiego Funduszu Rozwoju) oraz agencja marketingu internetowego Bluerank (poprzez spółkę Nisidora Limited). Zapowiedziano wtedy, że przekażą Prowly.com do 4,5 mln zł na ekspansję zagraniczną.

Autor: tw

Więcej informacji: Prowly

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas