Prasa 2005-03-25
0

'Przegląd Sportowy' chce urosnąć w tym roku

Wydawca "PS" chce podnieść sprzedaż o 10-15%

Od połowy marca "Przegląd Sportowy" (PS) jest jedyną ogólnopolską gazetą sportową, która teraz próbuje przejąć czytelników zamkniętych przez Marquard Media gazet 'Sport' i 'Tempo', czyli - według szacunków wydawnictwa - potencjalnie nawet 1,6 mln osób. To jednak nie wszystko. Dzięki odświeżeniu makiety, zmianom w procesie wydawniczym i 3,5 mln zł wydanych na kampanię reklamową widoczną w telewizji zamierza też przyciągnąć nowych czytelników.

Ma to pociągnąć za sobą wzrost sprzedaży w tym roku o 10-15 proc. Według Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy, w grudniu - w przypadku "Przeglądu Sportowego" i "Tempa" - wyniosła ona 64,8 tys. egzemplarzy. Jeśli sprzedaż skoczy w górę, to przełoży się na wzrost przychodów z reklamy, które w ubiegłym roku wyniosły 22,64 mln zł (dane cennikowe z Agora Monitoring).

Marquard liczy, że mimo kampanii reklamowej i kosztów restrukturyzacji "Przeglądowi Sportowemu" uda się utrzymać ubiegłoroczny zysk operacyjny sięgający 6,9 mln zł. Ale bez podniesienia jakości polskiego sportu nawet najwyższe nakłady reklamowe wiele nie zdziałają.

Autor: Puls Biznesu

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas