Prasa2012-10-16
5

„Przekrój” na stałe z 84 stronami. Do końca 2013 roku sprzedaż ma się podwoić

Tygodnik „Przekrój” będzie na stałe ukazywał się w objętości 84 stron, przy czym jego cena się nie zmieni. Presspublica zakłada, że do końca przyszłego roku sprzedaż pisma ma wzrosnąć do 40 tys. egz.

Bieżący numer „Przekroju” - pierwszy przygotowany przez nowy zespół redakcyjny na czele z Zuzanną Ziomecką i Marcinem Prokopem - liczy 84 strony, podczas gdy wcześniejsze wydania tygodnika miały 52 strony. Okazuje się, że w zwiększonej objętości tygodnik będzie ukazywał się na stałe, przy czym jego cena nie wzrośnie - będzie nadal wynosić 3,99 zł. Nie zmienia się również format pisma ani rodzaj papieru, na którym jest drukowane.

>>> „Przekrój” stawia na kulturę, pracę i młodych. Marcin Prokop naczelnym

Natomiast zupełnie zmienił się skład redakcyjny „Przekroju”. Oprócz Zuzanny Ziomeckiej i Marcina Prokopa w redakcji pracują obecnie Monika Brzywczy - jako zastępca redaktor naczelnej odpowiadająca za dział Lifestyle, Grażyna Raszkowska jako redaktor działu Zawodówka, Anna Gwozdowska jako redaktor działu Grube Sprawy, Grzegorz Sobaszek jako redaktor oraz Katarzyna Czarnecka jako sekretarz redakcji. Z początkiem listopada do zespołu dołączy Hanna Rydlewska, poprzednio związana z serwisem NaTemat.pl, która jako zastępca redaktor naczelnej będzie odpowiadać za współprowadzenie tytułu oraz za dział Tematy Tygodnia. - Na razie Hanna wspiera nas zdalnie - informuje Wirtualnemedia.pl Zuzanna Ziomecka.

Felietony w nowym „Przekroju” co tydzień będą publikować dziennikarz Mariusz Ziomecki (który kontynuuje współpracę z tygodnikiem prowadzoną w ostatnim czasie) piszący o ekonomii, muzyk Tymon Tymański piszący o sporcie oraz krytyk teatralny i kulinarny Maciej Nowak piszący o premierach teatralnych. - Poszukujemy jeszcze felietonistki - mówi Wirtualnemedia.pl Zuzanna Ziomecka.

W nowej odsłonie „Przekroju” oprócz tekstów o tematyce społecznej (z naciskiem na rynek pracy), nowych technologiach oraz kulturze pojawiło się kilka rubryk dotyczących dziedzin nieobecnych ostatnio w piśmie. I tak w dziale Lifestyle znajduje się rubryka o winach prowadzona przez Wojciecha Bońkowskiego, rubryka o kuchni zawierająca m.in. przepisy, a także artykuł o architekturze.

- Zakładamy wzrost sprzedaży „Przekroju” do poziomu 40 tys. do końca 2013 roku - informuje nas Marzena Sadowska z działu public relations Presspubliki. Oznacza to, że w ciągu półtora roku sprzedaż tygodnika ma się podwoić, bo w lipcu br. wynosiła - w wersji papierowej objętej badaniem ZKDP - dokładnie 20 633 egz. (zobacz szczegółowe dane).

Autor:tw

Więcej informacji:Przekrój, Zuzanna Ziomecka

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas