Prasa2011-03-25
14

"Przekrój": nowa cena, mniej stron, płatne wydanie internetowe

Nowy Przekroj.pl uruchomiliśmy w formie zamkniętego serwisu z abonamentem, ponieważ chcemy być pierwsi na polskim rynku i mamy nadzieję wyznaczać trend w dziedzinie zamykania treści w internecie - powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Grzegorz Hajdarowicz, właściciel Wydawnictwa Przekrój.

Przekroj.pl dostępny jest od czwartku za pośrednictwem dwóch kanałów - poprzez stronę internetową oraz w formie aplikacji na iPada. Hajdarowicz nie chciał nam zdradzić, ile dokładnie zainwestował w nowy projekt. - Mogę jedynie powiedzieć, że było mnie na niego stać. Mam nadzieję, że ten produkt zacznie na siebie zarabiać w ciągu kilku miesięcy, a już na pewno w tym okresie przynajmniej wyjdzie „na zero”. Nie chciałbym też go nazywać serwisem internetowym, jest to raczej nawigator multimedialny z odpowiednio wysokiej jakości treścią. Stawiamy nie tylko na artykuły, ale będziemy dla naszego nawigatora przygotowywać przede wszystkim liczne materiały multimedialne, a także udostępniać m.in. filmy i seriale - zapowiada Hajdarowicz.

Głównym elementem graficznym nowego produktu jest sześcian, reprezentujący kilka różnych działów. Są to: serwis „Przekroju” z codziennie aktualizowanymi artykułami, oddzielny serwis miesięcznika „Sukces”, krzyżówka, animowane rysunki Marka Raczkowskiego, seriale internetowe produkowane specjalnie dla nowej platformy przez Gremi Film Production, a także zakładka „Twój Przekrój”, którą Hajdarowicz określa jako „sprofilowany Facebook”. Znajdą się w niej komentarze oraz materiały przygotowywane przez czytelników.

Na platformie Przekroj.pl umieszczono także archiwum, w którym docelowo dostępne będą wszystkie wydania „Sukcesu” od 1945 roku. Jak podkreśla Hajdarowicz, mocną stroną nawigatora ma być fakt, że będzie on zawierał dużo więcej treści niż drukowane wydania „Przekroju” i „Sukcesu”.

Właściciele iPadów mogą pobrać nową aplikację w AppStore. Dostęp tygodniowy kosztuje 0,79 eurocenta, natomiast abonament roczny - 24,99 euro. Dostęp poprzez stronę internetową jest także płatny. Dostęp tygodniowy kosztuje 3,69 zł, kwartalny - 30,75 zł, a roczny - 99 zł. Jak poinformowano, ceny tę będą obowiązywać przez rok.

Hajdarowicz ocenił, że za sprawą rozwoju technologii odbiór mediów zmieni się w niewyobrażalny sposób. "W 2015 roku z tabletów będzie korzystało w Polsce 12 mln osób" - zaznaczył. W jego ocenie media z czasem będą wprowadzać opłaty za wszystkie treści publikowane w internecie.

Od 28 marca zmienia się także cena i objętość drukowanych wersji „Przekroju” i „Sukcesu”. „Przekrój” wychodzić będzie w poniedziałki w niższej cenie - 3,99 złotych, „Sukces” kosztować będzie 6,90 złotych (poprzednio 7,90 zł). Oba tytuły zmniejszą także liczbę stron.

Hajdarowicz zdementował w rozmowie z nami pogłoski, jakoby zmniejszenie liczby stron obu tytułów spowodowane było chęcią poczynienia oszczędności w wydawnictwie. Jak zapewnił, miało to na celu podkreślenie, że od teraz głównym celem wydawnictwa jest inwestowanie w nawigator Przekroj.pl. Zapewnił, że wersje drukowane obu tytułów będą nadal ukazywać tak samo jak w przeszłości, a zmiany dotyczą tylko ceny i objętości.

Właściciel wydawnictwa zapowiedział także, że pracuje nad dwoma kolejnymi podobnymi projektami multimedialnymi, które zostaną uruchomione być może jeszcze w tym roku.

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas