Nowy serial TVN “Przepis na życie” ogląda w niedziele średnio 3,06 mln widzów, czyli więcej niż gromadzą w tym czasie konkurencyjne telewizje. Produkcja ma jednak słabsze wyniki niż TVN notowała w tym paśmie rok temu.
“Przepis na życie” nadawany jest w niedziele o 21.25, czyli tuż po show “X Factor”. Udział serialu w grupie 4+ wynosi 20,87 proc., co daje emitującego go stacji pozycję lidera – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Drugie miejsce zajmuje w tym czasie TVP 2, pokazująca filmy fabularne, osiągając udział na poziomie 17,77 proc. Trzecia jest TVP 1 (też filmy; 17,43 proc.), a czwarty - Polsat (“Kości”; 14,79 proc.).
W grupie komercyjnej, czyli wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat, udział “Przepisu” jest nieco wyższy i wynosi 22,99 proc. Drugie miejsce tutaj także zajmuje TVP 2 (19,84 proc. udziału), ale trzeci jest Polsat (17,48 proc.).
W analogicznym okresie ub.r. widownia TVN w paśmie emisji serialu była wyższa. Kanał śledziło bowiem 4,29 mln widzów, a jego udział wynosił odpowiednio 27,85 proc. i 23,89 proc. W tym czasie trwały jeszcze wydania “Tańca z gwiazdami”, który był programem z dłuższymi odcinkami niż emitowany obecnie w jego paśmie “X Factor”.
Z danych telemetrycznych wynika, że “Przepis” śledzą głównie kobiety, widzowie po 25. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
“Przepis na życie” to obyczajowa opowieść o trzydziestoparoletniej Ance, której świat załamał się w ciągu jednego dnia – straciła pracę, a jej mąż odszedł do innej. Sens życia na nowo bohaterka odnajduje w swojej pasji - gotowaniu. W serialu grają m.in. Magdalena Kumorek, Piotr Adamczyk, Borys Szyc, Edyta Olszówka i Maja Ostaszewska, a autorką scenariusza jest Agnieszka Pilaszewska.
Widownia “Przepisu na życie” odcinek po odcinku
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Profil widowni produkcji